تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 46859

شکست‌مان در جام ملت‌ها قشنگ‌تر می‌شد اگر…

شکست‌مان در جام ملت‌ها قشنگ‌تر می‌شد اگر…

مرتضی کرمانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد ایران را از نظر بازیکن در این جام مورد ارزیابی قرار دهیم می‌بینید که از نظر بازیکن و لژیونر یکی از بهترین تیم‌ها را در جام ملت‌ها داشتیم و قطعا کادر فنی

مرتضی کرمانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد ایران را از نظر بازیکن در این جام مورد ارزیابی قرار دهیم می‌بینید که از نظر بازیکن و لژیونر یکی از بهترین تیم‌ها را در جام ملت‌ها داشتیم و قطعا کادر فنی می‌توانست یک ترکیب ۱۱ نفره خوب برای این بازی‌ها انتخاب کند اما متاسفانه در هر بازی با یک ترکیب وارد زمین می‌شدیم و این موضوع باعث شد تا بازیکنان بازدهی لازم را نداشته باشند.
وی افزود: در بازی با ژاپن که نیمه دوم واقعا عالی بودیم. برابر قطر برخلاف این که خیلی‌ها تصور می‌کردند بازی راحتی داشته باشیم و به فینال راه پیدا کنیم، متاسفانه بازیکنان چون در غرور بازی با ژاپن بودند، هیچ کدامشان از مهدی طارمی تا گرفته تا علیرضا بیرانوند در حد خودشان ظاهر نشدند. در نتیجه بازی خوبی حتی از نظر فنی ارایه ندادند و در زمین ثبات عملکرد نداشتند.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال تصریح کرد: تیم برنامه خاصی در بازی با قطر نداشت و همان طور که بازی را شروع کرد و بدون تاکتیک خاصی بازی را به پایان رساند. اعضای تیم‌ملی چون ژاپن را برده بودند، قطر را دست کم گرفتند و فکر می‌کردند به راحتی این تیم را شکست می‌دهند و راهی فینال می‌شوند.
کرمانی مقدم درباره جوان‌گرایی در تیم‌ملی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این کار را انجام دهد چون یکسری بازیکنان پا به سن گذاشته‌اند و اگر خودشان بروند سنگین‌تر است تا این که آن ها را کنار بگذارند. قلعه‌نویی فکر می‌کنم باید یک خانه تکانی در تیم ملی تا جام جهانی انجام دهد، باید جوانان را کم کم به تیم‌ملی تزریق کند و آن‌هایی که پا به سن گذاشته‌اند کنار بگذارد.
وی در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی و تمدید قرارداد او گفت: قلعه‌نویی تجربه زیادی دارد و حضور در چنین تورنمنت‌هایی تجربه او را زیاد می‌کند. اگر در این جام با تیمی جوان حاضر می‌شدیم و می‌باختیم، حداقل قشنگ‌تر از این بود که با یکسری بازیکنان پا به سن گذاشته جام را واگذار می‌کردیم. به اعتقاد من ضمن جوانگرایی باید دستیارانش را نیز که هیچ کمکی به او در جام ملت‌ها انجام ندادند، تغییر دهد و دستیارانی را در کنار خود داشته باشد که حداقل در لیگ یک یا برتر سرمربیگری کرده باشند. به نظر می‌رسد به جز یک یا دو نفر بقیه کمک‌های او تجربه کافی نداشتند و نتوانستند به قلعه نویی کمک کنند.
کرمانی مقدم در پایان افزود: تنها سالی بود که می‌توانستیم به راحتی قهرمان شویم. حالا باید به دنبال قهرمانی تا ۵۰ سال آینده بدویم، مگر این که قلعه نویی بخواهد تا ۴ سال آینده با پیشرفتی که تیم‌های عربی دارند، معجزه کند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.