تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 37096

آموزش ایمنی به پرسنل سازمان ملل از سوی مدیریت بحران تهران

آموزش ایمنی به پرسنل سازمان ملل از سوی مدیریت بحران تهران

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مایکل آگبوولا ، رئیس دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل در دومین نشست مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل (UNDSS) که با هدف بررسی همکاری‌های مشترک در مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مایکل آگبوولا ، رئیس دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل در دومین نشست مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل (UNDSS) که با هدف بررسی همکاری‌های مشترک در مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین نگرانی‌های ما بحران زلزله در تهران و کل ایران است.
وی با بیان اینکه سازمان ملل در ایران بیش از ۷۰۰ پرسنل دارد، گفت:‌ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری دارد. همچنین طبق اساسنامه سازمان ملل ایمنی و امنیت پرسنل این سازمان به عهده کشور میزبان است، از این رو یکی از نقاط همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران آموزش پرسنل سازمان ملل است که می‌توان از طریق  روش‌های متفاوتی برای آموزش از جمله حضوری، آنلاین یا تمرین‌ها و مانورها آن را برگزار کرد.
زهیر صباغ‌پور، رئیس امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی سازمان مدیریت بحران تهران برای آموزش پرسنل سازمان ملل در تهران گفت: پس از بررسی‌های اولیه پیش‌نویسی برای سرفصل و اهم اقدامات فیمابین از طرف دفتر UNDSS تهیه و برای همکاری  عملیاتی فیمابین نهایی می‌شود.
صباغ‌پور ادامه داد:‌ همچنین در این نشست مقرر شد دپارتمان ایمنی و امنیت سازمان ملل نسبت به ارائه پروتکل ها، دستورالعمل‌های ایمنی و گزارشی در خصوص تجربه مشابه برای احراز آمادگی و آموزش پرسنل مقیم سازمان ملل  در کشورهای دیگر و نحوه همکاری با بخش دولت محلی در مواقع بحران برای حفاظت از پرسنل خود اقدام کند تا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بتواند شکاف دانشی موجود را احصا و بر اساس آن نسبت به برنامه ریزی فرآیند آموزش اختصاصی ویژه پرسنل سازمان ملل اقدام کند.
سید مجتبی حسینی، مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در زلزله و مخاطرات زمین شناختی نیز در این نشست اظهارکرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیش از هشت سال است که بر روی سامانه هشدار سریع زلزله کار می‌کند و در حال حاضر در تلاشیم این سیستم عملیاتی شود. در ابتدا هشدار برای ارگان‌ها و سازمان‌های تخصصی کارکرد خواهد داشت و در نهایت هدف رسیدن هشدار به مردم است که برای تحقق این موضوع نیازمند توسعه شبکه هشدار سریع زلزله در تهران هستیم. در ژاپن و آمریکا این سیستم وجود دارد و در ژاپن به مردم عادی هم هشدار ارائه می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.