تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 43224

آزادی ۷۵ نفر زندانی جرائم مالی با کمک ستاد دیه استان سمنان

آزادی ۷۵ نفر زندانی جرائم مالی با کمک ستاد دیه استان سمنان

محمدجعفر عبدالهی امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) اظهار کرد: این زندانی‌ها در بازه زمانی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند. رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تلاش‌های قانونگذار برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، اظهار کرد: در نظام حقوقی و رویه قضایی، سنت

محمدجعفر عبدالهی امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) اظهار کرد: این زندانی‌ها در بازه زمانی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تلاش‌های قانونگذار برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، اظهار کرد: در نظام حقوقی و رویه قضایی، سنت حسنه کمک به زندانیان نیازمند پیش‌بینی شده است. در روایات دینی نیز بازگشت شرافتمندانه زندانی به آغوش خانواده و جامعه توصیه و مورد تحسین قرار گرفته است.
او ادامه داد: ستاد دیه استان سمنان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه توانسته است با آزادی ۷۵ نفر زندانی جرائم غیرعمدی و مالی به روش‌های مختلف اعم از جلب مشارکت خیران نیک‌اندیش و اشخاص صاحب نفوذ، خانواده بسیاری از زندانی‌ها را شاد کند.
وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان سمنان برای آزادی زندانیان، بیان کرد: ستاد دیه استان اقداماتی را مانند برگزاری دوره‌های مشاوره و مددکاری با شکات و اصحاب پرونده برای گرفت رضایت بدون دریافت مابه‌ازای طلب، پیگیری ارائه دادخواست‌های اعسار به محاکم قضایی و اختصاص تسهیلات بانکی کم‌بهره به زندانیان و ارفاق‌های قانونی دیگر را پیگیری کرده است.
رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان سمنان با تقدیر از مشارکت بی‌دریغ خیران این استان، گفت: کل بدهی زندانیان آزادشده ۲۸۳ میلیارد ریال بوده و مساعدت مالی نیکوکاران نیز ۲۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال بوده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: حبس بدهکارِ مدعی اعسار به معنی زندانی کردن نیست، بلکه به معنی تحت نظر قرار دادن و توقیف او در حوزه قضایی و ممنوع‌المعامله کردن برای حفظ حق طلبکار است و انتظار می‌رود محکومان مالی، در پرداخت دیون خود التزام و تعهد کافی را رعایت کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.