تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 27928

تعهد ماکرون و کیشیدا به «همکاری‌های نزدیک‌تر» در هند-آرام

تعهد ماکرون و کیشیدا به «همکاری‌های نزدیک‌تر» در هند-آرام

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت بلومبرگ، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن مسائل مختلفی را از جمله چالش‌های مربوط به حوزه‌های امنیتی برجسته کردند و متعهد شدند که در این زمینه همکاری خود را افزایش دهند. این دو رهبر همچنین برگزاری دور جدیدی از رزمایش‌های نظامی مشترک و تأسیس کنسولگری

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت بلومبرگ، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن مسائل مختلفی را از جمله چالش‌های مربوط به حوزه‌های امنیتی برجسته کردند و متعهد شدند که در این زمینه همکاری خود را افزایش دهند. این دو رهبر همچنین برگزاری دور جدیدی از رزمایش‌های نظامی مشترک و تأسیس کنسولگری ژاپن در جزایر “کالدونیای جدید” فرانسه را بررسی کردند.
ماکرون روز دوشنبه در کاخ الیزه پیش از شام کاری اظهار کرد: علاوه بر جنگ در اوکراین، فرانسه و ژاپن هرگز در هماهنگی پیرامون بحران‌های اصلی جهانی و مسائل مربوط به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با شکست مواجه نشده‌اند.
وی ضمن بیان اینکه پاریس و توکیو به اقدامات مشترک خود در منطقه هند-آرام ادامه خواهند داد، افزود: ژاپن در مواجهه با “نقض آشکار قوانین بین‌المللی” توسط پیونگ‌یانگ می‌تواند به حمایت‌های بی‌دریغ ما تکیه کند.
فرانسه اولین مقصد از تور کیشیداست و او در ادامه به ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا سفر خواهد کرد. ژاپن به دنبال تعمیق همکاری امنیتی با اعضای گروه هفت پیش از میزبانی نشست ماه مه این گروه در هیروشیماست. فومیو کیشیدا همچنین آماده است تا نسبت به سیاست امنیتی جدید ژاپن و بزرگترین افزایش در مخارج دفاعی این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم، توضیحاتی را ارائه دهد.
نخست‌وزیر ژاپن درخصوص روابطش با فرانسه عنوان داشت: فرانسه شریک مهمی برای برقراری منطقه آزاد و باز هند-آرام است. از حالا به بعد، امنیت اروپا و منطقه هند-آرام جدایی‌ناپذیر است. ژاپن قصد دارد همکاری‌های خود را با فرانسه از جمله برگزاری رزمایش‌های مشترک ادامه دهد.
استراتژی جدید ژاپن که در ماه دسامبر توسط کابینه فومیو کیشیدا تایید شد، به ارتقاء موشک‌های هایپرسونیک این کشور به عنوان بخشی از بهبود توانایی‌های دفاعی ژاپن مربوط می‌شود. این اقدام به دلیل “نگرانی‌های امنیتی” نسبت به چین که ژاپن آن را “چالش بی‌سابقه استراتژیک” می‌خواند، اتخاذ شده است. همچنین حمله روسیه به اوکراین و پرتاب موشک‌های متعدد کره شمالی که یکی از آن‌ها هم اخیر برای اولین بار ظرف پنج سال گذشته به سمت ژاپن پرتاب شد، از دیگر مواردی هستند که ژاپن را به سمت اتخاذ چنین استراتژی سوق داده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.