تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 13379

بزرگداشت محمود فرشچیان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

بزرگداشت محمود فرشچیان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد محمود فرشچیان نقاش ونگارگر برجسته کشور را در فضای مجازی برگزار می کند. در این مراسم که از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، حسن بلخاری

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد محمود فرشچیان نقاش ونگارگر برجسته کشور را در فضای مجازی برگزار می کند.

در این مراسم که از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمد علی رجبی نگارگر و استاد دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی خواهند کرد.

محمود فرشچیان در حوز نقاشی ایرانی به مبتکر سبک و مکتب خاصی است که در عین توجه به اصالت مبانی سنتی این هنر، با ابداع شیوه‌های نو، قابلیت و کارایی نقاشی ایرانی را افزایش داده است. او این هنر را غنا بخشید و از حالت الزامی یک پدیده متکی به شعر و ادبیات رها کرد و رسالت و ارزشی در حد سایر هنرها در نقاشی ایرانی پدید آورد، تا جایی که آثار هنری اوآمیزه دلپذیری از اصالت و نوآوری است. فرشچیان با خطوط روان و ترکیب‌بندی‌های ظریف و مدور، راز و رمزها و اشارات درونی نهفته را در آثار خود به وجود می‌آورد. در همین حال با نوآوری در گزینش موضوع و پرداخت اثر به گستره‌ای فراتر از قالب‌های مرسوم می‌رسد. آثار استاد فرشچیان در بیش از صدها نمایشگاه فردی و جمعی در ایران و سایر کشورها برپا گشته و با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

مراسم بزرگداشت این نقاش و نگارگر در نشانی‌های زیر در فضای مجازی پخش خواهد شد:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.