تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 35638

گسترش حریق جنگلی در یونان

گسترش حریق جنگلی در یونان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، این آتش‌سوزی به دنبال وزش باد شدید گسترش یافته و ظرف مدت کوتاهی به شهرک‌های مسکونی رسید که برخی از آنها تخلیه شدند. از سوی دیگر در جزیره «رودس» که از روز گذشته آتش‌سوزی آن تحت کنترل درآمده است، آتش‌نشانان در حالت آماده‌باش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، این آتش‌سوزی به دنبال وزش باد شدید گسترش یافته و ظرف مدت کوتاهی به شهرک‌های مسکونی رسید که برخی از آنها تخلیه شدند.
از سوی دیگر در جزیره «رودس» که از روز گذشته آتش‌سوزی آن تحت کنترل درآمده است، آتش‌نشانان در حالت آماده‌باش قرار دارند.
مقامات با ارسال پیامک به شهروندان و گردشگران ساکن در برخی مناطق آتش‌سوزی از مهار حریق خبر دادند.
بر اساس برآوردهای اولیه وزارت توسعه کشاورزی و غذا یونان، در آتش‌سوزی جزیره رودس ۲۵۰۰ راس حیوان تلف شده و ۵۰ هزار اصله درخت زیتون از بین رفتند. وزارت تغییرات آب و هوا و حفاظت مدنی یونان نیز با انتشار نقشه خطرات احتمالی آتش سوزی، ریسک حریق را برای فردا در سطح بسیار بالا ارزیابی کرد.
در همین حال وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه به دستور رئیس‌جمهوری این کشور تیمی ۹ نفره به همراه ۲ فروند هواپیما و یک فروند بالگرد آتش‌نشانی به یونان اعزام کرده است.
با افزایش دمای هوا در یونان، برخی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این کشور تعطیل شده‌اند. یونان در روزهای اخیر گرفتار چند ده مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق غیرشهری بوده است.
سازمان جهانی هواشناسی (WMO) همزمان با گرمای سوزان، آن هم در اوج فصل گردشگری در تابستان اروپا اعلام کرد که موج گرما در نیمکره شمالی تشدید خواهد شد. تخمین زده شده که سال گذشته در اروپا بیش از ۶۰ هزار نفر بر اثر موج گرما جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.