تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 40533

گزارش ایسنا از بیست و یکمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم

گزارش ایسنا از بیست و یکمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، چهلمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی (بیست و یکمین روز) برای رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهار شنبه) سوم آبان ۱۴۰۲  به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس آغازشد. بررسی برنامه هفتم توسعه از روز دوشنبه سوم مهرماه در مجلس آغاز شده و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، چهلمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی (بیست و یکمین روز) برای رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهار شنبه) سوم آبان ۱۴۰۲  به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس آغازشد.
بررسی برنامه هفتم توسعه از روز دوشنبه سوم مهرماه در مجلس آغاز شده و نمایندگان طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در دو نوبت کاری صبح و بعداز ظهر به بررسی این لایحه پرداختند و  از ۲۹ مهر جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در سه شیفت کاری درحال برگزاریست.
در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در بیست و یکمین روز، نمایندگان مجلس موارد زیر را به تصویب رساندند.
 مصوبات
* با تصویب بند الف ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه هفتم نسبت به ایجاد، تقویت و استقرار زیرساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند اقدام نماید.
* با تصویب بند ب ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند تا نسبت به ایجاد معاونت یا مرکز یا سازمان «نوآوری، هوشمندسازی و امنیت» متناسب با مأموریت هر یک از دستگاه‌های اجرائی اقدام کند.
* با تصویب بند پ ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند تا نسبت به تهیه برنامه عملیاتی استقرار و پیاده سازی چرخه هوشمندسازی، اصلاح فرایندها و استقرار نظام حکمرانی داده اقدام کند.
* با تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را مکلف کردند تا پایان سال اول اجرای برنامه هفتم، نسبت به تهیه برنامه تحول رقومی (دیجیتال) بخش خود اقدام کنند.
* با تصویب بند الف ماده ۱۰۸ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ قوه قضائیه مکلف به انجام اقداماتی برای توسعه هوشمندسازی شد.

موضوعات خارج از برنامه
دربخش دیگری از جلسه علنی امروز فتح‌الله توسلی در تذکری شفاهی با اشاره به اینکه امروز کشاورزان حال و روز خوبی ندارند، گفت: در منطقه بنده قریب به ۶۰۰ هزار تن سیب‌زمینی روی دست کشاورزان مانده و از سوی دیگر بانک‌ها نیز به کشاورزان فشار می‌آورند.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.