تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 45926

گزارش ایسنا از ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم

گزارش ایسنا از ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز-دوشنبه-نهم بهمن ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز-دوشنبه-نهم بهمن ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوم مهر تا یکم آذر ۱۴۰۲ در ۳۱ روز کاری و با برگزاری ۵۷ جلسه علنی، ۱۱۸ ماده و ۲۵ ماده الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کردند که گزارش کامل آن را می توانید در این لینک مرور کنید.
در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس موارد زیر را به تصویب رساندند.
 مصوبات
* در اصلاحیه ماده ۴۶ تا ماده ۵۷ لایحه برنامه هفتم توسعه،‌ مقرر شد که جریمه‌های قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بر مبنای قیمت صادراتی اخذ شود.
* در بررسی بند الحاقی ماده ۱۱۴ لایحه برنامه هفتم توسعه،‌ نمایندگان بر مصوبه قبلی خود دراصرار کردند و با حذف بندی از این لایحه که به انتقال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت دادگستری برمی‌گشت، مخالفت کردند.
* در اصلاحیه مواد هشت الی ۱۱ و همچنین ۱۷ و ۲۲ لایحه برنامه هفتم توسعه،‌ سازوکار نحوه تسویه شرکت مدیریت دارایی‌های بانکی با بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را تعیین کردند.
نمایندگان همچنین در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور تأمین نظر هیأت عالی نظارت در خصوص انطباق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت با سیاست‌های کلی نظام مواد الحاقی را به مصوبات این برنامه اضافه کردند.
 بر این اساس دولت مکلف شد تا پایان سال دوم برنامه هفتم نسبت به ارتقای ساختار اداره و مدیریت مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور اقدام قانونی انجام دهد.
موضوعات خارج از برنامه
در ابتدای جلسه علنی نوبت صبح امروز، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره ایرانی به‌نام‌های مهدا، کیهان ۲ و هاتف ۱ توسط ماهواره‌بر ایرانی سیمرغ به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم و قدردان زحمات شبانه‌روزی دانشمندان جوان و مجاهد کشور در وزارت دفاع و پژوهشگاه فضایی ایران هستیم.
وی گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه صنعت فضایی این صنعت جان تازه‌ای گرفته است و توانسته‌ایم علم و دانش بومی جوانان خود را در دنیا به نمایش بگذاریم و به قوی‌تر شدن ایران اسلامی یاری رسانیم.
یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس هم با اشاره به رفع مجدد ایرادات شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: همان طور که به مردم قول داده بودیم، طرح شفافیت قوای سه‌گانه بعد از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، تصویب شد. ان‌شاءالله طرح شفافیت قوای سه‌گانه در آینده نزدیک برای اجرا ابلاغ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.