تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 47767

کارشناس بسکتبال: حضور سنتر خارجی در تیم ملی بد نیست

کارشناس بسکتبال: حضور سنتر خارجی در تیم ملی بد نیست

رضا هنگام‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال در پنجره نخست انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ مقابل تیم‌های قطر و هند توضیح داد: بازی با هند را همانطور که انتظار می‌رفت و دوست داشتیم، با عملکردی خوب پشت سر گذاشتیم، اما فکر می‌کنم یکی از دلایل اینکه مقابل قطر خوب ظاهر نشدیم این

رضا هنگام‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال در پنجره نخست انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ مقابل تیم‌های قطر و هند توضیح داد: بازی با هند را همانطور که انتظار می‌رفت و دوست داشتیم، با عملکردی خوب پشت سر گذاشتیم، اما فکر می‌کنم یکی از دلایل اینکه مقابل قطر خوب ظاهر نشدیم این بود که زمان زیادی از آخرین بازی تیم ملی می‌گذشت. ضمن اینکه دو سه نفر از بازیکنان دیر به اردو اضافه شدند. البته فکر می‌کنم وقتی از یک جایی به بعد که در ابتدای بازی اختلاف افتاد کمی خیالمان راحت شد که کار آسانی داریم و ادامه کار را ساده گرفتیم که بازی سخت شد.
او درباره ضعف‌های تیم ملی نیز گفت: به نظر من در یکی دو تا از پست‌ها ما هنوز مشکل داریم و باید پیشرفت کنیم، اما نمی‌خواهم نام ببرم که روی روحیه بازیکنان تیم ملی تاثیر منفی بگذارد. باید آقای هاکان دمیر به فکر برطرف کردن این مشکلات در دو پست مد نظر باشد چون قطعا خودش بهتر می‌داند چه نواقصی در تیم وجود دارد. چیزی که من فکر می‌کنم الان به تیم ملی ایران کمک می‌کند تنوع تاکتیکی بیشتر در فاز حمله است. باید با توجه به بضاعتی که داریم تاکتیک‌های متنوعی طراحی شود و به بازیکنانی مثل سینا واحدی هم بیشتر بازی دهیم تا برای میادین بزرگ‌تر آماده شوند. 
حقیقتا من تغییر آنچنانی ندیده‌ام ولی برای تغییر ساختار دفاعی خیلی زمان نیاز داریم و با چند بازی نمی‌شود قضاوت کرد.
کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا دمیر توانسته است طبق ادعاهای فدراسیون در فاز دفاعی به تیم ملی ایران کمک کند، تصریح کرد: حقیقتا من تغییر آنچنانی ندیده‌ام ولی برای تغییر ساختار دفاعی خیلی زمان نیاز داریم و با چند بازی نمی‌شود قضاوت کرد. ما تنها با چند روز تمرین وارد مسابقات شدیم و در این چند روز نمی‌توان تغییرات دفاعی زیادی ایجاد کرد. ما یک زمانی فوق ستاره‌هایی چون حدادی و ستاره‌هایی چون حدادی، کامرانی و … را داشتیم و با آن‌ها بازی می‌کردیم. بازیکنی مثل حدادی در جهان شناخته شده بود و نفرات دیگر تیم ایران هم در آسیا جزو ۴ یا ۵ نفر برتر هر پست بودند که به تیم ایران کمک بسیار زیادی می‌کردند.
او ادامه داد: در آن زمان‌ها با کمی هماهنگی بهترین بازی‌ها را انجام می‌دادیم و الان دیگر آن ستاره‌ها و فوق ستاره‌ها را نداریم که با آن روند سابق پیش برویم. باید سعی کنیم از ظرفیت تک تک بازیکنان به خوبی استفاده کنیم و از پتانسیل همه ۱۲ نفر تیم ملی به بهترین شکل بهره‌مند شویم. ما باید زمان بیشتری ملی‌پوشان را کنار هم داشته باشیم تا کارهای گروهی را بیشتر انجام دهند. 
ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای فدراسیون و سرمربی تیم ملی دارد، تصریح کرد: به نظر من اولین موضوع این است که دمیر باید بیشتر ایران باشد و اگر می‌خواهیم کشف ستاره و استعداد کنیم، باید لیگ بیشتر دیده شود. نمی‌توان برای فاکتور مهمی چون استعدادیابی، تنها به چند بازی آخر و مشاهده بازی‌های ۴ تیم پایانی لیگ بسنده کنیم. تمام بازیکنان در همان ۴ تیم پایانی نیستند. طبق تجربه بنده، تیم‌هایی که در بالای جدول هستند نتیجه گرایانه فکر می‌کنند و تا آینده سازی، وقتی هم دنبال نتیجه می‌روند مجبورند از بازیکنانی استفاده کنند که باتجربه هستند تا مقامی که می‌خواهند را کسب کنند
سرمربی تیم ملی باید خیلی بیشتر از این‌ها بازی‌های لیگ را ببیند، بازیکنانی مثل صارم جعفری و امثال او در سن ۱۸ سالگی، باید بیشتر زیر نظر قرار بگیرند.
او تاکید کرد: سرمربی تیم ملی باید خیلی بیشتر از این‌ها بازی‌های لیگ را ببیند و اصلا هم منظورم تیم خودمان یعنی فولاد نیست. بازیکنان جوان خیلی خوبی بودند که در همین فصل جاری مقابل تیم ما بازی کردند. به عنوان مثال، بازیکنانی مثل صارم جعفری و امثال او، باید بیشتر زیر نظر قرار بگیرند. باید بازیکنانی مثل صارم و امثال او که زیر ۱۹ سال هستند، در بازی‌هایی مثل هند و قطر میدان ببینند تا رشد کنند. واقعا باید تغییر ایجاد کنیم. یکسری بازیکنان در زمانی خاص به تیم ملی کمک کرده‌اند و قهرمانان کشور ما هستند، اما ناچار هستیم و باید چرخه جوانگرایی را در پیش بگیریم. با خلاء موجود در تیم ملی، ما به بازیکنانی در رنج سنی ۱۸ – ۱۹ سال نیاز داریم و اینکه بازیکنی ۲۵ ساله دعوت شود جوانگرایی خوبی نیست.
هنگام‌پور در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست برای پوشش ضعف تیم ملی در پست‌های یک و پنج از بازیکنان خارجی استفاده کرد، توضیح داد: نظر من این است که ما در پست‌ یک نفرات خوبی داریم اما نتوانسته‌ایم آن‌ها را خوب جا بیندازیم. در واقع از ظرفیت‌ آن‌ها درست استفاده نکرده‌ایم. در پست‌های یک تا چهار ضعفی نداریم، اما با کمال احترام به همه بازیکنان پست پنج در ایران، فعلا بازیکنی که بتواند در سطحی خوب تیم ملی را کمک کند ضعف داریم و شاید استفاده از بازیکن خارجی در این پست، پیشنهاد خوبی باشد. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.