تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13830

دور تند نمونه‌گیری دوپینگ در روزهای پایانی سال/ اخذ تست ادرار از ۷۰ ورزشکار

دور تند نمونه‌گیری دوپینگ در روزهای پایانی سال/ اخذ تست ادرار از ۷۰ ورزشکار

به گزارش ایسنا، کادر کنترل دوپینگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) از ۳۰ بهمن تا ششم اسفند از ورزشکاران هشت رشته ورزشی،  ۷۰ تست دوپینگ اخذ کرد. در بین ۷۰ تست گرفته شده از سوی افسران ایران نادو، ورزشکاران تیم ملی وزنه برداری جوانان و حاضرین در لیگ برتر (۹ تست)، فینال لیگ

به گزارش ایسنا، کادر کنترل دوپینگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) از ۳۰ بهمن تا ششم اسفند از ورزشکاران هشت رشته ورزشی،  ۷۰ تست دوپینگ اخذ کرد.

در بین ۷۰ تست گرفته شده از سوی افسران ایران نادو، ورزشکاران تیم ملی وزنه برداری جوانان و حاضرین در لیگ برتر (۹ تست)، فینال لیگ واترپلو (۲ تست)، زنان و مردان حاضر در اردوی تیم ملی پارااسکی (۵ تست)، لیگ برتر والیبال (۱۶ تست)، کشتی گیران حاضر در جام بین المللی تختی (۱۰ تست)، ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی هاکی روی یخ (۴ تست)، زنان و مردان حاضر در اردوی تیم ملی قایقرانی روئینگ (۱۰ تست) و زنان و مردان حاضر در اردوی تیم ملی قایقرانی کانو و کایاک (۱۴ تست)، ورزشکارانی بودند که کادر کنترل دوپینگ ایران نادو از آنان تست گرفتند.

بر اساس اعلام فرزاد شارکی، قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به ایسنا، از مجموع ۷۰ تست اخذ شده ۱۲ تست متعلق به زنان و ۵۸ تست نیز  به مردان بوده است و روند نمونه گیری ها در هفته های آینده نیز بر اساس برگزاری مسابقات و تشکیل اردوهای ورزشی از ورزشکاران رشته های مختلف ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ طی روزهای ۲۹، ۲۸ و ۳۰ بهمن ماه نیز از ۳۰ ورزشکار ملی‌پوش رشته‌های قایقرانی و وزنه‌برداری دوپینگ گرفت که ۲۰ مورد از این تست‌ها، تست خون بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.