تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45349

رونمایی رسانه انگلیسی از ابتکار کشورهای عربی برای پایان جنگ غزه

رونمایی رسانه انگلیسی از ابتکار کشورهای عربی برای پایان جنگ غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد عربی روز پنجشنبه به روزنامه «فایننشال تایمز» گفت امیدوار است کشورهای عربی برنامه‌ای را ارائه دهند که منجر به خاتمه درگیری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی شود؛ برنامه‌ای که شامل پیش‌کشی از سوی عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یک مقام ارشد عربی روز پنجشنبه به روزنامه «فایننشال تایمز» گفت امیدوار است کشورهای عربی برنامه‌ای را ارائه دهند که منجر به خاتمه درگیری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی شود؛ برنامه‌ای که شامل پیش‌کشی از سوی عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
این روزنامه نوشت مقامات عربی پیرامون این برنامه با دولت‌های آمریکا و اروپایی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.
این مقام ارشد عربی گفت: مسئله واقعی این است که شما نیاز به امید برای فلسطینی‌ها دارید، این فقط نمی‌تواند منافع اقتصادی یا حذف نمادهای اشغالگری باشد.
مسئله این ابتکار درحالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با فشارهای فزاینده بین‌المللی‌ جهت خاتمه دادن به محاصره نوار غزه مواجه شده است.
جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در بحبوحه ادامه حملات توپخانه‌ای و هوایی اشغالگران در سراسر نوار غزه وارد صد و چهارمین روز خود شده‌ و تلفات اشغالگران ادامه دارد.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز روز سه‌شنبه در جریان مجمع جهانی اقتصاد در داووس تاکید کرد: اولویت ما ایجاد یک روند برای آتش‌بس از طریق همکاری واقعی در منطقه است. ما باید بر غزه متمرکز شویم. ما هنوز اشاره‌ای از اسرائیل درباره توقف جنگ ندیده‌ایم. باید فورا آتش‌بس در غزه برقرار شود.
در رابطه با مسئله عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو، «علی شهابی» تحلیلگر و نویسنده سعودی به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: دولت سعودی همچنان پذیرای عادی‌سازی روابط است؛ البته به شرط آنکه اسرائیل اقدامات ملموسی را در راستای راه‌حل ۲ دولتی اتخاذ کند. برای مثال، محاصره غزه باید رفع شود و هم‌چنین به تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه و کرانه باختری قدرت کامل داده شود و با خروج از مناطق کلیدی در کرانه باختری و غیره همراه باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.