تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 39080

پوشش امدادی ۷۵۳ حادثه در کشور از سوی هلال احمر طی یک هفته

پوشش امدادی ۷۵۳ حادثه در کشور از سوی هلال احمر طی یک هفته

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده از سوی امدادگران این جمعیت در حوادث یک هفته گذشته پرداخت. متن این اطلاعیه در ادامه آمده است: «طی هفته گذشته و از اول تا هفتم مهرماه ۱۴۰۲ در سطح کشور، ۷۵۳ مورد عملیات و خدمات امداد و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده از سوی امدادگران این جمعیت در حوادث یک هفته گذشته پرداخت. متن این اطلاعیه در ادامه آمده است:
«طی هفته گذشته و از اول تا هفتم مهرماه ۱۴۰۲ در سطح کشور، ۷۵۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل خود، شاهد کاهش ۲۵ درصدی در عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۱۲۹۸ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شد، ۳۴۵ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی منتقل، ۵۲۰ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت‌زمان، ۸۸ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۶۵ عملیات، اصفهان با ۵۸ عملیات و گلستان با ۴۵ عملیات بوده است.
 از اول تا هفتم مهرماه ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۱۹ استان کشور، ۵۲ مورد عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت‌زمان، ۲۲ نفر نجات‌یافته و به مناطق امن انتقال، ۱۲ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و هفت نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی نسبت به هفته گذشته، ۱۹ درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های فارس با انجام هشت عملیات، گیلان با انجام شش عملیات بوده است.
طی هفته گذشته، ۴۴۷ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال ۲۷۱ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۱۱۰ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۸۰ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۷۸ عملیات نجات فنی شده است.
 پس از وقوع سیل در شهرستان آستارای استان گیلان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، در صحنه امدادرسانی حاضر شدند. از زمان وقوع سیل ۲۷ شهریورماه تاکنون، یک هزار و ٤٦١ بسته غذایی توسط جمعیت هلال‌احمر توزیع شده است. پنج هزار و ٩٦٠ قرص نان، هفت هزار و ١٥٠ بطری آب‌معدنی، دوهزار پرس غذای گرم، پنج بخاری‌برقی و هزار و ٢٥٠ کیلوگرم برنج توسط جمعیت هلال‌احمر ارائه شده است. در این مدت‌زمان هزار و ٩٤ خانوار متأثر از سیل، از خدمات جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند؛ همچنین در این مدت‌زمان آب انباشت شده از ٣٥٠ واحد مسکونی تخلیه شده است. وضعیت در مناطق سیل‌زده عادی است و خدمات همچنان به افراد متأثر از سیل اخیر ادامه دارد.»
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.