تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 37134

پشت پرده کینه کشتی‌گیر روس از معصومی/ امیررضا “یا اباالفضل” می‌گفت او عصبانی شد!

پشت پرده کینه کشتی‌گیر روس از معصومی/ امیررضا “یا اباالفضل” می‌گفت او عصبانی شد!

مصطفی میرعمادیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سومین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی اردن، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ۲ دوره قبلی عنوان قهرمانی جهان را بدست آورده بودیم، مدعی اصلی کسب این عنوان در اردن بودیم. شروع تمرینات ما از بهمن سال گذشته بود. اردوهای متعددی

مصطفی میرعمادیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سومین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی اردن، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ۲ دوره قبلی عنوان قهرمانی جهان را بدست آورده بودیم، مدعی اصلی کسب این عنوان در اردن بودیم. شروع تمرینات ما از بهمن سال گذشته بود. اردوهای متعددی را در شرایط آب و هوایی مختلف برگزار کردیم. به تورنمنت‌های ارمنستان و یاشاردوغو ترکیه رفتیم و مسابقات بزرگسالان جام تختی هم اوج کار بچه‌های ما بود که در چندین وزن به عنوان قهرمانی رسیدند و مدال‌های خوبی را کسب کردند. یکی از مهمترین مزیت‌های این تیم  این است که ۷۰ درصد آن سال بعد نیز در همین رده هستند و قطعا این نسل می تواند پشتوانه خوبی برای کشتی ایران باشد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، افزود: تیم ملی جوانان زیر نظر کادر فنی تمرینات بسیار خوب و منظمی را طی ماه های گذشته دنبال کرد و تمرینات به شکلی طراحی شد که بچه ها برای مسابقات قهرمانی جهان به پیک آمادگی برسند. بحث قهرمان شدن تیم یک طرف اما بحث کیفیت مدال‌ها نیز موضوع بسیار مهمی بود که در این مسابقات به آن رسیدیم. زمانیکه آقای دبیر به اردوی تیم ملی جوانان آمد و اعلام کرد نفراتی که در این رقابت‌ها به مدال طلا برسند به صورت مستقیم به چرخه تیم ملی برای حضور در المپیک راه پیدا می‌کنند، انگیزه بچه‌ها برای کسب موفقیت خیلی بیشتر از قبل شد.
وی با اشاره به آمادگی بالای ملی‌پوشان جوان ایران در مسابقات جهانی اردن، گفت: بچه‌های ما اصلا چیزی به نام کم آوردن روی تشک نداشتند. اگر یکی مثل خرمدل نیز که شانس اصلی کسب مدال طلا بود به قهرمانی نرسید به دلیل اشتباهی بود که روی تشک داشت و این اشتباهات طبیعت رده جوانان است. یا علی رضایی نیز باید مدال طلا می‌گرفت اما او هم احساسی کشتی گرفت و وقتی ۴ امتیاز از حریف آمریکایی‌اش در فینال پیش بود باز هم دنبال گرفتن امتیاز بود که بخاطر اشتباهی که داشت بازنده شد. ما از همان ابتدا هم گفته بودیم که شانس ۴ یا ۵ مدال طلا را داریم که به آن رسیدیم.
میرعمادیان درباره عملکرد بی‌نظیر میشل مسنبرینک آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم آمریکا در این مسابقات که با زیرگیری‌های بی امان خود با نتیجه ۱۵ بر ۵ حسین محمدآقایی را در فینال شکست داد، گفت: او واقعا نمایش بی‌نظیری داشت و به اعتقاد من شانس اصلی حضور در المپیک پاریس برای آمریکا خواهد بود. این کشتی‌گیر اصلا کم نمی‌آورد و مدام حمله می‌کرد و قهرمانی حق او بود.
مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، افزود: حریف قزاق مبین عظیمی در فینال نیز واقعا خوب بود و خیلی او را اذیت کرد اما مبین بواسطه تجربه‌ای که داشت موفق شد در یک مبارزه خیلی سخت ۵ بر ۴ به برتری برسد و صاحب مدال طلا شود. قطعا این کشتی‌گیر قزاق نیز یقه خیلی از بزرگان را خواهد گرفت.
وی درباره عملکرد بسیار خوب امیررضا معصومی در این مسابقات، خاطرنشان کرد: امیررضا با عملکرد خوب و مطمئن خود نشان داد از رده جوانان جلوتر است. او باید به طور جدی تمرینات خود را دنبال و هدف و برنامه‌خود را به طور دقیق مشخص کند. او امتیاز خوبی که دارد این است که پدرش قهرمان جهان بوده و می‌تواند خیلی به او کمک کند. ما از عملکرد معصومی خیلی راضی بودیم و در اردوها خیلی منظم تمرینات خود را دنبال می‌کرد. او در این مسابقات هم فقط یک امتیاز در مبارزه نخست به حریف ترک که قهرمان اروپا بود داد که آن هم ایستاده بود و حریف او را به بیرون تشک برد.
میرعمادیان با تاکید بر اینکه پدیده تیم ملی در این رقابت‌ها ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم بود که با نمایش بسیار خوب به مدال طلا رسید، ادامه داد: این بچه در رده نوجوانان به هیچ مسابقه‌ای نرفته بود و تجربه بین المللی کمی داشت. اولین حضور او مسابقات ارمنستان بود که توانست نظر کادر فنی را جلب کند. بعد از آن در جام تختی و سپس به جام یاشاردوغو اعزام شد. بعد هم به مسابقات آسیایی رفت که شکست خورد. او در این مسابقات کامبک بسیار خوبی داشت و حریف قزاق را خیلی راحت برد و مقابل حریف آمریکایی نیز خیلی خوب پیروز شد. در فینال هم اوکراین را برد و قهرمان شد. بابالو بی سر و صدا و بدون هیچ حاشیه ای فقط تمرین کرد و به حرف کادر فنی خوب گوش داد و به آنچه حقش بود رسید.
مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، درباره دلایل کری‌خوانی های حریف روس امیررضا معصومی در دیدار فینال که بازتاب زیادی داشت و در نهایت با پیروزی قاطع ۱۱ بر صفر معصومی به پایان رسید، گفت: این اتفاق به قبل از مبارزه و در سالن گرم برمی‌گردد. امیررضا معصومی هم مثل کشتی‌گیران آمریکایی در زمان گرم کردن سر و صدا دارد. آمریکایی‌ها هم قبل از مبارزه این کار را در زمان گرم کردن انجام می‌دهند، به نحوی که تمام کشتی‌گیران محو حرکات آن‌ها می شوند و با این کار به نوعی اعتماد به نفس بالای خود را نشان می دهند. زمانیکه امیررضا از حریف ایرانی خود در تمرین چند بار زیرگیری می‌کرد، کشتی‌گیر روس در حین گرم کردن چند بار به صورت معصومی زل زد اما امیررضا توجهی نکرد. زمانیکه دو کشتی‌گیر در مسیر رفتن به روی تشک کشتی بودند، امیررضا معصومی با صدای بلند از ائمه اطهار کمک گرفت و یا ابالفضل می‌گفت اما کشتی‌گیر روس فکر کرد برای او کری‌می‌خواند و حرف‌هایی را به او می‌زد که باز هم با نگاه کردن به معصومی به دنبال ایجاد حاشیه بود.
وی افزود: در زمان مبارزه نیز وقتی کشتی‌گیر روس فن ۴ امتیازی خورد ازهم پاشید و با لگد به پای امیررضا زد. در ادامه هم وقتی امیررضا او را چند مرتبه به بیرون تشک برد، دو یا ۳ بار با آرنج عمدا ضربه زد. امیررضا هم در واکنش به این حرکات غیراخلاقی فقط می‌خندید تا اینکه او وقتی مدام امتیاز از دست داد وسط تشک ایستاد و به امیررضا زل زد، خب در این شرایط امیررضا معصومی هم کشتی‌گیری نیست که کم بیاورد و بترسد. بنابراین به سمت او رفت و او هم دستش را به کمرش زد و جلوی کشتی‌گیر روس ایستاد و به چشمان حریف زل زد. به هر  حال  این شکست سنگین برای روس‌ها خیلی گران تمام شد و با این کارها دنبال ایجاد حاشیه بودند.
میرعمادیان در پایان درباره عملکرد ضعیف احمد جوان نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در این مسابقات، گفت: او اشتباهاتی داشت که منجر به شکست و حذفش شد. جوان همیشه در تایم دوم مبارزاتش و در دقایق پایانی دچار اشتباهات بدی می‌شود و نمی‌تواند کشتی را مدیریت کند. بارها هم این موضوع را به او گوشزد کردیم اما فایده‌ای نداشته و در تایم دوم تمام سیستم بدنش از کار می‌افتد. باخت های متوالی تا حدی او را بی‌تفاوت کرده و باید تغییر جدی در برنامه‌های خود ایجاد کند. او ابتدا باید وزنش را تغییر دهد و به وزن بالاتر برود.  جوان نیاز به استراحت چند ماهه دارد تا انرژی بگیرد و با روحیه و انگیزه بالا به میادین بازگردد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.