تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 47946

کسب مدال طلای نماینده ایران در جام جهانی پارا وزنه‌برداری امارات

کسب مدال طلای  نماینده ایران در جام جهانی پارا وزنه‌برداری امارات

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پارا وزنه‌برداری که به میزبانی امارات در حال برگزاری است در دسته ۱۰۷ کیلوگرم علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی و در دسته ۹۷ کیلوگرم حامد صلحی‌پور بر روی تخته رفتند. در دسنه ۱۰۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی در حرکت اول موفق به مهار وزنه

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پارا وزنه‌برداری که به میزبانی امارات در حال برگزاری است در دسته ۱۰۷ کیلوگرم علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی و در دسته ۹۷ کیلوگرم حامد صلحی‌پور بر روی تخته رفتند.
در دسنه ۱۰۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی شد، او در حرکت دوم با مهار وزنه ۲۵۰کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. غریب شاهی در حرکت سوم از مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی بازماند.
همچنین در ادامه این رقابت‌ها، سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در همین دسته با رکورد ۲۱۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید.
حامد صلحی‌پور دیگر نماینده ایران در دسته ۹۷ کیلوگرم در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم شد. وی در حرکت دوم از مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم بازماند اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم شد و به مدال نقره دست یافت.
پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بودند.
رقابت‌های جام جهانی وزنه‌برداری با حضور۱۸۳ ورزشکار ( ۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان در امارات در حال برگزاری است و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد. این مسابقات یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است.
پس از این مسابقات، تیم پاراوزنه برداری باید در مسابقات جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس و در خرداد برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد که پس از این رویداد سهمیه‌های ایران در رشته پارا وزنه‌برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مشخص می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.