تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 19107

ویس کرمی: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باید به مناطق محروم سوق پیدا کند

ویس کرمی: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باید به مناطق محروم سوق پیدا کند

به گزارش ایسنا؛ مهرداد ویس کرمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با توجه به نکات متفاوتی که امروز درباره حوزه سلامت و درمان در مجلس بحث شد، دو موضوع تعهد پزشک در مناطق محروم و عدم اقبال پزشکان برای حضور در مناطق محروم از موضوعات اساسی کشور به شمار

به گزارش ایسنا؛ مهرداد ویس کرمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با توجه به نکات متفاوتی که امروز درباره حوزه سلامت و درمان در مجلس بحث شد، دو موضوع تعهد پزشک در مناطق محروم و عدم اقبال پزشکان برای حضور در مناطق محروم از موضوعات اساسی کشور به شمار می رود. متاسفانه ما حتی نتوانستیم ظرفیت ۳۰ درصدی مناطق محروم را که امروز خالی است، پر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت برخی رشته های پزشکی و دستیاری پایه هم به دلیل عدم اقبال پزشکان در مناطق محروم خالی است، لذا طرح خوبی برای حل این مشکل در کمیسیون آموزش و تحقیقات با هماهنگی کمیسیون بهداشت و در حال نهایی شدن است. دولت و مجلس باید همکاری کنند تا افزایش ظرفیت پزشکان و دندان پزشکان که تصویب شده به مناطق محروم سوق داده شود. افزایش ظرفیت به تنهایی کارساز نیست. لازم است که رئیس جمهور در خصوص مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارنظر کارشناسان و نگرانی مردم را بشنود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.