تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 35963

ویدئو/ کوه عضله کوبایی؛ بازنده علیرضا حیدری!

ویدئو/ کوه عضله کوبایی؛ بازنده علیرضا حیدری!

به گزارش ایسنا، خوئل رومرو در ۳۰ آوریل ۱۹۷۷ در پینار دل ریو، کوبا – شهری با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در انتهای غربی کوبا به دنیا آمد. او با میخائین لوپز پرافتخارترین فرنگی کار جهان و تعدادی از بازیکنان برجسته و حرفه‌ای بیسبال از جمله تونی اولیوا همشهری است. رومرو ملقب به “سرباز خدا”

به گزارش ایسنا، خوئل رومرو در ۳۰ آوریل ۱۹۷۷ در پینار دل ریو، کوبا – شهری با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در انتهای غربی کوبا به دنیا آمد. او با میخائین لوپز پرافتخارترین فرنگی کار جهان و تعدادی از بازیکنان برجسته و حرفه‌ای بیسبال از جمله تونی اولیوا همشهری است.
رومرو ملقب به “سرباز خدا” در کشتی آزاد دوران درخشانی داشت و در ادامه راهی دنیای هنرهای رزمی ترکیبی شد. رومرو علاوه بر مدال نقره ای که در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ به دست آورد، در مسابقات جهانی کشتی در سال ۱۹۹۹ در آنکارا، ترکیه نیز طلا گرفت. رومرو که کوهی از عضله بود، در مجموع صاحب ۶ مدال کشتی آزاد جهان و المپیک شد اما در یکی از سفرها با تیم ملی کوبا به آلمان، هرگز به کشورش بازنگشت و در آلمان که برادر بوکسورش نیز در آنجا بود، پناهنده شد. رومرو سپس کشتی را رها کرد و وارد هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) شد تا به درآمد خوبی از طریق MMA برسد.

مصاف رومرو با ایرانی‌ها در رده بزرگسالان
اولین مصاف کشتی گیر کوبایی با کشتی‌گیری از ایران به رقابتهای جهانی ۱۹۹۷ کراسنویارسک تهران بر می‌گردد که علیرضا حیدری به سختی توانست این کشتی‌گیر پرقدرت کوبایی را شکست دهد. حیدری در نیمه‌نهایی مسابقات جهانی ۱۹۹۸ تهران هم برای دومین بار از سد رومرو گذشت و توانست در وزن ۸۵ کیلوگرم قهرمان جهان شود. حیدری در دیدار نهایی نیز ماگومد ابراگیموف روس را شکست داد و قهرمان جهان شد. رومرو نیز در این وزن به مدال برنز رسید.
تنها ایرانی دیگری که موفق به شکست رومرو شده است، مرحوم فریدون قنبری کشتی‌گیر کرمانشاهی بوده است که در مسابقات جوانان جهان در سال 1997 رومرو را شکست داد. البته رومرو در جام جهانی ۹۸ استیل واتر آمریکا موفق شد قنبری را ۱-۰ شکست دهد.
یک سال بعد در جهانی ۱۹۹۹ که رومرو به مدال طلا رسید توانست در دور مقدماتی عباس مجیدی از ایران را شکست دهد.
رومرو در المپیک سیدنی برابر امیررضا خادم قرار گرفت و توانست به پیروزی برسد ولی در دیدار نهایی به آدام سایتی‌اف در یکی کشتی سخت و نفس گیر باخت تا به نقره المپیک برسد.
مجید خدایی نیز آخرین کشتی گیر ایرانی بود که برابر این کشتی گیر قدر کوبایی قرار گرفت. خدایی در جهانی ۲۰۰۲ برابر رومرو باخت.
رومرو در ۳۲ سالگی تصمیم به حضور در MMA گرفت. با وجود اینکه او دیر وارد این رشته شد توانست یکی از موفق ترین و با ابهت‌ترین ورزشکاران MMA شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.