تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 37267

وزیر صمت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

وزیر صمت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ما تولید می‌کنیم برای مصرف و اگر در تولید و مصرف ناترازی باشد واردات و صادرات انجام می‌دهیم پس واردات و صادرات در خدمت تولید است. رهبری هم به مهار تورم و رشد تولید اشاره کردند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ما تولید می‌کنیم برای مصرف و اگر در تولید و مصرف ناترازی باشد واردات و صادرات انجام می‌دهیم پس واردات و صادرات در خدمت تولید است. رهبری هم به مهار تورم و رشد تولید اشاره کردند که یعنی این دو مقوله لازم و ملزوم هستند. بنابراین تمرکز بر تولید است.
وزیر صمت افزود: خود صنعت باید خود را پیدا کند کسی که مواد اولیه را تولید می‌کند خودش بخشی از صنعت است. منتهی تأمین ارز تولید پیچیدگی‌های خود را دارد که تلاش می‌کنیم روی مدار بیفتد.
وی ادامه داد: در اقتصاد نیازمند تحول جامع هستیم. خوشبختانه دیدگاه‌های خوبی در دولت شکل گرفته تا هماهنگی ایجاد شود. در صورت ایجاد این هماهنگی، دستیابی به اهداف راحت تر هستیم.
وزیر صمت افزود: به صورت موردی با دخالت دولت در حال برطرف کردن ناترازی ها هستیم اما نارسایی‌هایی همچون عدم تأمین به موقع ارز هم داریم. البته این سیستم پیچیده است؛ مثلاً در مورد لاستیک به مشکلاتی در تأمین به موقع ارز برای مواد اولیه برخورد کردیم که با پی گیری های انجام شده مشکل برطرف شد هر چند این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری شود.
وی در مورد نظارت بر شرکت‌هایی همچون فولادی‌ها برای عرضه کالاها در بورس کالا گفت: در اقتصاد در حالت طبیعی نیاز به این نظارت‌ها ندارد و سیاست‌ها به سمتی هدایت می‌شود که خودشان کالا را عرضه کند. اگر منفعت تولیدکننده تأمین نشود تولید انجام نمی‌شود و در این صورت تورم ایجاد می‌شود و اقتصاد بهم می‌ریزد. باید تلاش کنیم منافع معقول برای تولیدکننده ایجاد کنیم تا تشویق به تولید شود.
علی آبادی گفت: این موضوع فرایند دائمی و جدی است و اینکه تصور کنیم با فشار می‌توانیم تورم را مهار کنیم تصور درستی نیست. بنابراین باید به سمت تشویق تولید برویم که در حال ریل گذاری‌هایی هستیم که این اتفاق رخ دهد.
آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد
وی در مورد واردات خودرو و ثبت نام از افراد در اسفند پارسال، تصریح کرد: من در آن زمان در وزارت صمت نبودم اما اختلاف نظراتی بین اداره استاندارد، محیط زیست و تولیدکنندگان به وجود آمده بود که با دخالت رئیس جمهور و نقشی که به وزارت صمت داده شد این مشکلات در حال حل شدن است و به زودی از این موضوع عبور خواهیم کرد.
علی آبادی افزود: تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است اما از جنبه مقرراتی اختلاف نظراتی بین دستگاه‌ها است که ما در حال تسهیل گری هستیم تا شرایط فراهم شود.
وی تاکید کرد: روند تولید متوقف نیست و امسال رکورد می زنیم در تحویل هم تلاش می‌کنیم اوضاع بهتر شود.
وزیر صمت همچنین اظهار داشت: آئین نامه خودروهای کارکرده تنظیم و به دولت داده شده و به زودی در دولت بررسی و تصویب می‌شود که پس از تصویب کار شتاب می‌گیرد.
وی یادآور شد: در بخش خودروهای وارداتی کار انجام شده و در حال انجام است و این هفته نمایشگاهی هم در این خصوص داریم.
وزیر صمت در مورد کسانی که ۵۰۰ میلیون تومان پول در حساب سازمان حمایت بلوکه کردند تا خودروی وارداتی تحویل بگیرند، گفت: این روند دنبال می‌شود تا شرکت‌ها به تعهدات خود عمل کنند.وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید خودروهای داخلی و مونتاژی انجام می‌شود و به زودی گزارشی ارائه می‌کنیم.
تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه از سال آینده
علی‌آبادی با اشاره به اینکه مسیر ساخت انبوه اتوبوس‌های برقی به صورت انبوه آغاز شده است، گفت: احتمالاً مردم تا آخر امسال تعداد قابل توجهی اتوبوس برقی در شهر مشاهده خواهند کرد و از این اتوبوس‌های برقی استفاده خواهیم کرد.
وی با اعلام اینکه سال آینده خودروهای برقی به‌صورت انبوه برای مردم عرضه خواهد شد، بیان داشت: ساخت موتورسیکلت برقی به‌صورت تجاری آغاز شده و در زمینه تولید خودروی برقی نیز دو شرکت جلوتر از بقیه هستند، البته در ساخت موتورسیکلت به صورت تجاری بعضی ازشرکت‌ها کار را شروع کرده‌اند.
وزیر صمت با اشاره به واردات، ادامه داد: واردات خودروهای برقی که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند، نیز در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.