تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 39351

وزیر خارجه ترکیه: عاملان انفجار آنکارا در سوریه آموزش دیده بودند

وزیر خارجه ترکیه: عاملان انفجار آنکارا در سوریه آموزش دیده بودند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت: پس از تازه‌ترین حمله تروریستی در آنکارا، مشخص شده که آن دو تروریست از سوریه آمده و در آنجا آموزش دیده بودند. فیدان در ادامه گفت: تمامی زیرساخت‌ها و تاسیسات متعلق به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.) و یگان‌های مدافع خلق

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت: پس از تازه‌ترین حمله تروریستی در آنکارا، مشخص شده که آن دو تروریست از سوریه آمده و در آنجا آموزش دیده بودند.
فیدان در ادامه گفت: تمامی زیرساخت‌ها و تاسیسات متعلق به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) حالا برای نیروهای امنیتی، مسلح و اطلاعاتی ما اهداف مشروع محسوب می‌شوند.
به نقل از خبرگزاری آناتولی، او در ادامه با بیان اینکه پ‌.ک.ک. و ی.پ.گ. از اقدامات خود پشیمان خواهند شد، گفت: به تمامی طرفین ثالث توصیه می‌کنم که از مواضع و افراد متعلق به آن‌ها دور بمانند.
روز یکشنبه رسانه‌ها از وقوع انفجاری در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا خبر دادند. وزیر کشور ترکیه در پی این حمله گفت که یک حمله «تروریستی» در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان آنکارا، بمب‌گذاری کنند.
به گفته وزیر کشور ترکیه، این دو تروریست سوار بر خودرو در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه انفجاری را انجام دادند و یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد؛ اما دومی خنثی شد. در جریان این انفجار و درگیری با تروریست‌ها، دو مامور پلیس ترکیه جراحت سطحی برداشتند.
در پی این حمله یک منبع دولت ترکیه از احتمال تشدید عملیات‌ آنکارا در خاک سوریه و عراق درپی انفجار تروریستی یکشنبه خبر داد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.