تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 23097

قارداشی: نتایج پینگ پنگ قهرمانی جهان قابل پیش‌بینی بود/ شانس داشتیم نتایج عوض می‌شد

قارداشی: نتایج پینگ پنگ قهرمانی جهان قابل پیش‌بینی بود/ شانس داشتیم نتایج عوض می‌شد

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این که شما پیش از اعزام تیم ملی تنیس روی میز مردان به مسابقات قهرمانی جهان در چین نسبت به کسب نتیجه خوشبین بودید اما به نظر می‌رسد این تیم نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و تمام بازی‌های خود را واگذار کرد، گفت: من به

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این که شما پیش از اعزام تیم ملی تنیس روی میز مردان به مسابقات قهرمانی جهان در چین نسبت به کسب نتیجه خوشبین بودید اما به نظر می‌رسد این تیم نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و تمام بازی‌های خود را واگذار کرد، گفت: من به آمادگی تیم‌های ملی مردان و زنان خوشبین بودم و هستم ولی بانوان به عنوان تیم پنجم در گروه خود قرار داشتند که از نظر رنکینگ جهانی تمامی چهار کشور کره جنوبی، سنگاپور، لوگزامبورگ و تایلند از تیم ما قوی‌تر بودند. ورزشکاران ما نمایش خوبی داشتند و در حالی بازنده شدند که رقابت در برخی گیم‌ها بسیار نزدیک بود.
قارداشی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید ایراد کجا بود که تیم مردان بازی‌های حساس را واگذار کرد؟ گفت: در بخش مردان سه کشور ژاپن، هنگ کنگ و رومانی دارای عناوین متعدد جهانی، المپیک و قاره‌ای هستند و حتی تیم باسابقه و با رزومه‌ی مجارستان که در سال‌های دور به کرات به عنوان قهرمانی جهان دست یافته، در آخرین دوره‌ی مسابقات جهانی که با روش قدیم برگزار شد، موفق شد در مقابل تیم ما پیروز شود. صرف حضور و درک شرایط بازی در این مسابقات مهم که بهترین تیم‌های دنیا در آن حضور داشتند، می‌تواند هم به بازیکنان و هم به کادرفنی شناخت لازم را بدهد و می‌تواند چراغ راه آینده تیم‌های ملی برای برنامه‌ریزی در سال بعد باشد. تا اندازه‌ای با توجه به جایگاه تیم‌های شرکت کننده، این نتایج قابل پیش‌بینی بود و اگر شانس با ما یار بود و اشتباه داوری نبود، نتایج عوض می‌شد.
رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد این که بازیکنان بیش‌تر سال را در خارج از ایران هستند و زیر نظر سرمربی تیم ملی قرار ندارند، بنابراین سرمربی توانسته نقش خودش را ایفا کند یا خیر؟ گفت: همه ما موظف هستیم شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان تیم‌های ملی همراه با به‌دست آوردن بهترین سطح آمادگی بتوانند نسبت به امرار معاش و درآمد برای گذران زندگی خود اقدام کنند. بنابراین ضمن تشکیل اردوهای داخلی باید به تعهدات بین‌المللی و باشگاهی قهرمانان عزیزمان پایبند باشیم. باتوجه به این که برای حضور در این مسابقات نیاز به هماهنگی‌های دو نفره نبوده است، تمامی تلاش برای حفظ آمادگی ملی‌پوشان در اردوهای داخلی و بین‌المللی انجام شده است. ضمنا خیلی از تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی از لحاظ در اختیار نداشتن ملی پوشان شرایط مشابه ایران را داشتند چون اگر مسابقات دو نفره نباشد بیش‌تر بحث آمادگی ورزشکاران مهم است.
قارداشی در مورد نگرانی‌هایی که برای آینده تنیس روی میز وجود دارد، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با عملکرد مثبت کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تنیس روی میز، سطح انتظارات در تمامی مسابقات از تیم‌های ملی بالا رفته است ولی با توجه به این که این مسابقات هیچ گونه ارتباطی با کسب سهمیه‌ی المپیک نداشت این نتایج باعث می‌شود که اعضای تیم‌های ملی با انگیزه بیش‌تر تلاش کنند تا نتایج مطلوبی در بازی‌های آسیایی هانگژو و هم‌چنین مسابقات پیش‌رو برای کسب سهمیه تیمی و انفرادی المپیک بگیرند.
او در پاسخ به این پرسش که با خود بازیکنان صحبت دشته است که ایراد کارشان کجا بوده است؟ گفت: امیدواریم شرایط بهتری برای تیم‌های ملی فراهم کنیم تا کادرفنی و قهرمانان تیم‌های ملی بتوانند همانند گذشته برای ایران افتخارات جدیدی به ارمغان بیاورند. ضمنا با توجه به نتایج به‌دست آمده و صحبت‌هایی که با اعضا تیم‌های ملی داشتم، خودشان معتقدند که این مسابقات زنگ خطری برای تیم‌های ملی بوده که موجب شده است با تلاش و انگیزه بیش‌تر و تمرینات فشرده‌تر به امید خدا در سال‌های ٢٠٢٣ و ٢٠٢٤ با عملکرد بهتر بتوانند انتظارات را برآورده کنند و دل مردم ایران را شاد کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.