تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 30018

وزنه‌برداری ایران با کمک چهار قهرمان جهان به روزهای اوج بازمی‌گردد؟

وزنه‌برداری ایران با کمک چهار قهرمان جهان به روزهای اوج بازمی‌گردد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت inside the games، دو قهرمان المپیک و یک قهرمان جهان در کنار سجاد انوشیروانی، دارنده مدال نقره المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ تلاش خواهند کرد تا ایران را به جایگاه قبلی خود به عنوان  یکی از برترین کشورهای وزنه‌برداری جهان بازگردانند. انوشیروانی که در مردادماه از سوی وزارت

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت inside the games، دو قهرمان المپیک و یک قهرمان جهان در کنار سجاد انوشیروانی، دارنده مدال نقره المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ تلاش خواهند کرد تا ایران را به جایگاه قبلی خود به عنوان  یکی از برترین کشورهای وزنه‌برداری جهان بازگردانند.
انوشیروانی که در مردادماه از سوی وزارت ورزش ایران به عنوان سرپرست موقت منصوب شده بود، به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران انتخاب شد. تنها رقیب وی ایوب بهتاج از حضور در مجمع انتخاباتی بازماند و از کاندیداتوری منصرف شد.
انوشیروانی، بهداد سلیمی را به عنوان نایب رئیس و حسین رضازاده و کوروش باقری را در هیات مدیره خود خواهد داشت.
رضازاده در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ قهرمان فوق‌سنگین المپیک بود و هم‌چنین در یک دوره بدون شکست در طول شش سال، چهار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.
سلیمی در لندن ۲۰۱۲ دو عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان را کسب کرد و انوشیروانی پشت سر سلیمی در لندن مدال نقره کسب کرد.
باقری نیز قهرمان وزن ۹۴ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۰۱ بود.
هیچ فدراسیون دیگری در وزنه‌برداری جهان چنین ترکیبی از ستاره‌های پیشین خود را ندارد و اکنون هر چهار  نفر امیدوار هستند که وزنه‌برداری ایران پس از سال‌ها به روزهای اوج برگردد.
انوشیروانی گفت زمانی که پس از بازنشستگی علی مرادی به عنوان سرپرست موقت وزنه‌برداری انتخاب شد، از نظر امکانات و از نظر مالی یک ویرانه را تحویل گرفته است.
او قصد دارد این ورزش را به طور کامل از سطح پایه در مناطق بازسازی کند و در این راستا یکصد تجهیزات جدید وزنه‌برداری در حال حاضر به سراسر کشور ارسال شده است.
سجاد انوشیروانی گفت: تلاش می‌کنیم به جلو برویم و وزنه‌برداری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.
او هم‌چنین پیش‌بینی کرد تا پایان هفته تصمیم‌گیری درباره انتصاب‌ها نیز مشخص شود. 
انوشیروانی، عضو هیات اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آسیا و بهداد سلیمی، دبیر کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری نیز هست. در عین حال انوشیروانی ۳۹ ساله امیدوار است ایران در آینده نیز در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری حضور داشته باشد.
فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای اولین‌بار بر توسعه بخش زن که از سال ۲۰۱۸ در ایران شروع شد، تأکید زیادی خواهد داشت. زنان ایرانی کم‌تر از سه سال پیش برای اولین‌بار در یک رقابت وزنه‌برداری در عرصه بین‌المللی شرکت کردند.
در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین سیده الهام حسینی در وزن ۸۱ کیلوگرم قهرمان شد و اولین قهرمان زن ایران در آسیا شد و انوشیروانی، سلیمی و رضازاده در آنجا بودند تا او را ببینند.
انوشیروانی خاطرنشان کرد: برنامه خوبی برای وزنه‌برداری بانوان داریم و حضور در المپیک برای اولین‌بار برای بانوان و کسب مدال برای ما بسیار مهم است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.