تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 37606

ارائه ۶۴۰ هزار مورد خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین در ۲ هفته گذشته

ارائه ۶۴۰ هزار مورد خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین در ۲ هفته گذشته

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سعید اوحدی با اشاره به خدمات امدادی درون مرزی به زائران حسینی در ایام اربعین گفت: از روز ۲۷ مردادماه تا امروز نهم شهریورماه به ۴۷ هزار و ۱۳۵ زائر حسینی ایام اربعین در قرارگاه‌ها و مراکز عملیاتی هلال‌احمر خدمات‌رسانی شده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سعید اوحدی با اشاره به خدمات امدادی درون مرزی به زائران حسینی در ایام اربعین گفت: از روز ۲۷ مردادماه تا امروز نهم شهریورماه به ۴۷ هزار و ۱۳۵ زائر حسینی ایام اربعین در قرارگاه‌ها و مراکز عملیاتی هلال‌احمر خدمات‌رسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۱۰ هزار و ۷۰۷ زائر خدمات درمان سرپایی دریافت کرده و ۶۰۲ زائر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، افزود: امدادگران و کادر درمان داوطلب هلال احمر در عملیات اربعین به ۲۲ هزار و ۸۹۷ زائر، خدمات مراقبت سلامت و به ۱۲ هزار و ۹۲۹ زائر، خدمات اسکان ارائه دادند.
سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر در ادامه به تشریح خدمات برون‌مرزی این جمعیت در ایام اربعین حسینی پرداخت و گفت: در مجموع ۵۹۳ هزار و ۳۸۳ خدمت به زائران اربعینی در خاک عراق ارائه شده که از این تعداد، ۲۱۸ هزار و ۷۰ خدمت مربوط به ویزیت عمومی، ۳۳ هزار و ۱۳۹ خدمت ویزیت تخصصی و ۱۲۲ هزار و ۶۱۶ خدمت پرستاری بوده است.
اوحدی مجموع خدمات کمیته سلامت و امداد و نجات (درون مرزی و برون مرزی) هلال احمر را شامل ۶۴۰ هزار و ۵۱۸ مورد عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۲۵۳ هزار و ۳۶۷ مورد مربوط به خدمات درمانی ارائه شده به زائران حسینی ایام اربعین بوده است.
گفتنی است؛ عملیات امدادونجات و درمان اربعین حسینی هلال‌احمر از روز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ با مشارکت ۲۲ هزار نیروی تخصصی کادر و داوطلب آغاز شده و تا ۱۷ شهریورماه ادامه دارد. در این طرح، ۱۳۳۱ مرکز عملیاتی امدادی و ۱۴ قرارگاه درون مرزی و برون مرزی (۱۰ قرارگاه داخل کشور + ۴ قرارگاه در کشور عراق) در سطح کشور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی را عهده‌دار هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.