تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 41593

واکنش فدراسیون دوومیدانی به از دست رفتن طلای آسیا

واکنش فدراسیون دوومیدانی به از دست رفتن طلای آسیا

به گزارش ایسنا، نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دوبی برگزار شد و سه دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند. صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان  به ترتیب چهارم، ششم و هشتم شدند. با توجه

به گزارش ایسنا، نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دوبی برگزار شد و سه دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند. صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان  به ترتیب چهارم، ششم و هشتم شدند.
با توجه به این که سه دونده ایران بین ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داشتند، مدال طلای تیمی به ایران می‌رسید اما مسئولان برگزاری مسابقات با اعلام اینکه درخواستی برای حضور ایران در بخش تیمی ارسال نشده است، مدال طلای تیمی به ایران تعلق نگرفت و تیم هند قهرمان شد.
محمد مشهدی یاری، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به حضور تیمی ایران در این رقابت اشاره و بیان کرد: تیمی هم ثبت نام کرده‌ایم و در ایمیل‌مان تیم را معرفی کرده بودیم. حتی در پاسخی که به ما دادند سه ورزشکار ما را به عنوان تیم معرفی کردند. کارمان را درست انجام داده‌ایم. اینکه آنجا چه اتفاقی افتاده و این ماجرا رقم خورده، امروز تیم برمی‌گردد و بررسی می‌کنیم. البته مکاتبات زیادی را انجام داده‌ و از بچه‌هایمان دفاع کرده‌ایم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. آیین‌نامه مسابقات را هم فرستاده‌ایم که چنین چیزی نیست و وقتی به صورت تیمی شرکت کرده‌ایم، خودتان هم ما را به عنوان تیم ایران معرفی کرده‌اید.
او در ادامه بیان کرد:حرف‌های مختلفی زده‌اند، ابتدا گفتند تیم‌تان دو نفره بوده و بعد نتایج را بررسی کردند و دیدند سه نفره است. تمام مکاتبات و دستورالعمل‌هایی که در این زمینه با آنها داشته‌ایم را ارسال کرده‌ایم و منتظریم ببینیم چه جوابی می‌دهند. ممکن است طلا برگردد چون هیچ چیزی را کم و کسر نگذاشتیم.
سرپرست دبیری فدراسیون با بیان اینکه ابتدا می‌خواستیم آقای جعفر مرادی را بفرستیم، ادامه داد: وقتی دیدیم بچه‌هایمان می‌توانند در بخش تیمی هم نتیجه بگیرند، تیم را تشکیل دادیم و سه نفر را اعزام کردیم. در دستورالعمل هم وجود دارد که فقط نتیجه سه نفر اولی که از خط رد می‌شوند، ثبت می‌شود، یعنی حتی اگر پنج نفر را هم بفرستید فقط نتیجه سه نفر اولی که از خط رد می‌شوند را در نظر می‌گیرند. شکایت را فرستاده‌ایم و منتظر جواب هستیم.
او در مورد اینکه احتمال دارد منفعت تیم خودشان وسط باشد که چنین اتفاقی افتاده است، بیان کرد: هند اول شده که ارتباط خیلی خوبی دارد و مسئولان برگزاری مسابقات هم هندی بودند. وقتی ما حذف شدیم امارات هم سوم شد که میزبان است. در صورتی که اگر ما اول می شدیم هند دوم و امارات چهارم می‌شد. منفعت بوده و نمی‌شود که نباشد. ما هم به این چیزها اعتراض کرده‌ایم.
مشهدی یاری در پایان گفت: می‌گویند این ورزشکاران انفرادی شرکت کرده‌اند اما اصلا چنین چیزی نیست. وقتی سه نفر اعزام می‌شوند، اتوماتیک‌وار تیم است. در ایمیلی هم که فرستاده‌ایم این سه نفر به عنوان تیم ایران معرفی شده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.