تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 39528

واشنگتن پست: اسرائیل تحقیر شد

واشنگتن پست: اسرائیل تحقیر شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این باره اعلام کرد: «اندازه و گستره موشک‌هایی که مقاومت روز شنبه به سمت اسرائیل شلیک کرد، بی‌سابقه بود». واشنگتن پست تایید کرد که عملیات «طوفان الاقصی» ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم را غافلگیر کرد و پس از ماه‌ها

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این باره اعلام کرد: «اندازه و گستره موشک‌هایی که مقاومت روز شنبه به سمت اسرائیل شلیک کرد، بی‌سابقه بود».
واشنگتن پست تایید کرد که عملیات «طوفان الاقصی» ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم را غافلگیر کرد و پس از ماه‌ها هشدار مقامات امنیتی درباره بدتر شدن توان بازدارندگی، اتهامات و انتقادات تلخی را به همراه داشت.
«یوسی ورتر» در این یادداشت تحت عنوان «تحقیر و شکست… ترس و شوک به اسرائیل چیره شده است»، نوشت: «اسرائیل امروز تحقیر شد و شکست خورد».
وی با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی با مصر و سوریه در سال 1973، گفت: حتی اگر غزه ویران شود، این مهم‌ترین شکست امنیتی پس از جنگ یوم کیپور را جبران نخواهد کرد.
این روزنامه گزارش داد، حماس و جهاد اسلامی به طور معمول از مجموعه‌ای از راکت‌های معمولی و پیشرفته برای هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کنند و اندازه و گستره موشک باران روز شنبه بی‌سابقه بود.
ورتر در ادامه آورده است: تکان‌دهنده‌ترین اتفاق این است که فلسطینی‌ها توانستند بر 22 شهرک در جنوب سرزمین‌های اشغالی مسلط شوند.
فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۵۹۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۲۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۶۹۷ نفر رسیده است.
درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.