تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 44336

ناتو: وضعیت لهستان را تحت نظر داریم

ناتو: وضعیت لهستان را تحت نظر داریم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو در واکنش به ادعای لهستان درباره ورود «موشک روسیه» به حریم هوایی این کشور اروپایی گفت: این ائتلاف وضعیت در لهستان را تحت نظر دارد. ارتش لهستان صبح امروز جمعه اعلام کرد که یک شیء هوایی ناشناس از مرز اوکراین وارد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو در واکنش به ادعای لهستان درباره ورود «موشک روسیه» به حریم هوایی این کشور اروپایی گفت: این ائتلاف وضعیت در لهستان را تحت نظر دارد.
ارتش لهستان صبح امروز جمعه اعلام کرد که یک شیء هوایی ناشناس از مرز اوکراین وارد حریم هوایی جمهوری لهستان شد و از لحظه عبور از مرز تا ناپدید شدن سیگنال، توسط رادارهای سامانه پدافند هوایی این کشور رصد شد.
فرماندهی عملیاتی لهستان در شبکه اجتماعی X گفت: «فرمانده عملیاتی نیروهای مسلح، طبق روال معمول، نیروها و وسایلی را که در اختیار داشت، بسیج کرد.»
در همین حال دفتر ریاست جمهوری لهستان اعلام کرد که آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان پس از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک شی ناشناس از اوکراین، نشستی فوری با فرماندهان نظامی ترتیب داد.
«ویسلاو کوکولا»، رئیس ستاد کل ارتش لهستان به خبرنگاران مدعی شد: همه چیز نشان می‌دهد که موشکی روسی به حریم هوایی لهستان وارد شده است و ما آن را از طریق رادار رصد کردیم.
به نوشته رویترز، در پی این تحولات اسولتنبرگ  در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص این رخداد نوشت: «من با آندژی دودا رئیس جمهور لهستان درباره حادثه موشکی این کشور گفت‌وگو کردم. ناتو با این متحد ارزشمندمان همبستگی دارد، وضعیت را رصد می‌کند و ما تماسمان را در ضمن مشخص شدن حقایق حفظ خواهیم کرد. ناتو هوشیار باقی می‌ماند.»
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.