تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 19077

می‌خواهیم چراغ والیبال اصفهان روشن بماند

می‌خواهیم چراغ والیبال اصفهان روشن بماند

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز تمرینات و تست‌گیری از بازیکنان اصفهانی برای حضور در لیگ دسته یک والیبال کشور، اظهار کرد: در صورتی که شرایط پیش‌بینی شده ادامه بیابد و برای چند سال پی در پی جریان داشته باشد، شاهد حضور والیبالیست‌های خوبی از استان اصفهان در رده‌های ملی و

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز تمرینات و تست‌گیری از بازیکنان اصفهانی برای حضور در لیگ دسته یک والیبال کشور، اظهار کرد: در صورتی که شرایط پیش‌بینی شده ادامه بیابد و برای چند سال پی در پی جریان داشته باشد، شاهد حضور والیبالیست‌های خوبی از استان اصفهان در رده‌های ملی و لیگ‌های کشوری خواهیم بود.

وی افزود: هدف بزرگ ما ایجاد دگردیسی و تغییر بزرگ در والیبال سپاهان برای استفاده از پتانسیل جوانان بومی استان اصفهان است که طبیعتاً برای آماده‌سازی تیم‌های پایه، نوجوانان و جوانان از کادر مجربی استفاده خواهد شد تا با آموزش قوی و بازی‌های تدارکاتی خوب آن‌ها را برای حضور در لیگ برتر آماده کنیم.

سلطانی یادآور شد: سعی ما بر صعود در سال نخست است، اما ممکن است فرآیند صعود به لیگ برتر تا دو سال طول بکشد.

رئیس انجمن والیبال باشگاه سپاهان با گلایه از کمبود مسابقات، خاطرنشان کرد: فعالیت ورزشکاران والیبالیست اصفهانی کم است و مسابقات کشوری و لیگ با تمرینات کمی انجام می‌شد که باعث محک نخوردن صحیح بازیکنان بود. به همین جهت در کنار تمرینات لیگ دسته یک و پایه، مسابقات تدارکاتی دیگری نیز در نظر گرفته‌ایم تا در بازی‌های رسمی شرکت کرده و اعتماد به نفس و خودباوری لازم را کسب کنند.

سلطانی درباره اولین تمرین سپاهانی‌ها، توضیح داد: تاکنون ۵۰ نفر بازیکن در تمرینات استعدادیابی و انتخابی لیگ دسته یک شرکت کردند و از میان آن‌ها ۱۸ نفر نهایی انتخاب خواهند شد تا با کادر بومی به استقبال مسابقات برویم.

وی درباره معیار اصلی غربالگری بازیکنان، یادآور شد: یکی از اهداف جدی باشگاه، بومی بودن بازیکنان است تا در ادامه با جهت‌دهی و تمرینات خوب، تیمی منسجم را راهی لیگ دسته یک کنیم. همچنین شرایط تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان و فیزیک بدنی ‌آن‌ها در هر پست از معیارهای مربیان است.

سلطانی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای خوب در سطح پایه، برگزاری جشنواره‌های ورزشی در سراسر استان است که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. این رویداد هر ماه در شهرستان‌های استان اصفهان در رده‌های مینی نونهالان برگزار خواهد شد تا پس از کشف استعدادها، در تیم‌های پایه سپاهان حاضر شوند.

رئیس انجمن والیبال باشگاه سپاهان، اضافه کرد: این روند پله به پله در رده‌های سنی مختلف ادامه می‌یابد. والیبال رشته‌ای پرمخاطب است و علاقه‌مندان زیادی در کانون‌های مختلف در این رشته فعالیت می‌کنند که نشان از پتانسیل بالای آن در استان اصفهان است و با حمایت پیشکسوتان، هیئت استان و شرکت فولاد مبارکه چراغ والیبال را روشن نگه خواهیم داشت.

وی با اشاره به سمت خود در تیم، توضیح داد: در حال حاضر به‌عنوان سرمربی موقت تیم فعالیت می‌کنم و تا چند روز آینده کادر اصلی تیم مشخص خواهد شد. تمام سعی بر این است که کادر و بازیکنان بومی باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.