تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 39778

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بامداد امروز پنج‌شنبه اشغالگران صهیونیست به شهر الخلیل و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و درگیری‌هایی میان گروهی از جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مناطق متعدد کرانه باختری از جمله جنوب غرب جنین و منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفت. ابوحمزه،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بامداد امروز پنج‌شنبه اشغالگران صهیونیست به شهر الخلیل و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و درگیری‌هایی میان گروهی از جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مناطق متعدد کرانه باختری از جمله جنوب غرب جنین و منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفت.
ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد امروز در یک فایل صوتی درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که این نبرد دیگر تنها محدود به نوار غزه نیست و به زودی میادین دیگری به آن ملحق می‌شود.
ابوحمزه تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سال ۴۸ نیز کشیده می‌شود.
سخنگوی گردان‌های القدس خطاب به رژیم صهیونیستی آن را تهدید کرد که دامنه آتش رو به گسترش است، بیرون از فلسطین همانند داخل فلسطین خود را آماده کردیم و آنچه در اطراف غزه شاهد بودید، به زودی در دیگر میدان‌ها نیز خواهید دید.
استفاده دوباره رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه
 جنگنده‌های صهیونیستی بار دیگر در غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید، اطراف هتل الروتس در غرب شهر غزه را بمباران کردند.
طبق گزارش‌ها در این هتل، تعداد زیادی خبرنگار و برخی خانواده‌های آواره فلسطینی اقامت داشتند.
حملات هوایی دوباره به شمال، جنوب و شرق نوار غزه
برخی منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در حمله هوایی مجددی که جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز علیه مناطقی در شمال، جنوب و شرق نوار غزه انجام دادند، شهید و زخمی شدند.

به گفته این منابع، تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها مربوط به حمله یک جنگنده اسرائیلی به چند منزل واقع در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه است.
برخی شاهدان عینی اظهار کردند، جنگنده‌های اسرائیلی به شکل مداوم چند هدف را در استان خان‌یونس بمباران کردند.
به گفته برخی منابع دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده البشیتی را بدون هشدار قبلی هدف قرار دادند و همینطور منزل خانواده النجار را مورد هدف حملات خود قرار دادند.
افزایش شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در یک ساعت اول بامداد پنج‌شنبه در حملاتی که علیه مناطق صبرا، الزیتون، النفق و تل الهواء انجام شد، ۵۱ نفر شهید و ۲۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.
منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی یک منزل در رفح را تخریب کردند و امدادگران پیکرهای ۱۰ تن از اعضای یک خانواده را بیرون آوردند.
دفاع مدنی فلسطین نیز اعلام کرد، تعداد زیادی از کشته‌ها هنوز زیر آوارها در مناطق مختلف نوار غزه هستند.
همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد که در ششمین روز حملات به غزه، تعداد شهدا به نزدیک ۱۲۰۰ تن افزایش یافت و به حدود ۵۶۰۰ تن نیز زخمی شدند.
یوسف ابوریش، مسوول این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازدید از مراکز درمانی غزه گفت: تمام این اعداد و ارقام مربوط به غیرنظامیان شامل کودکان، زنان و سالمندان است.

وضعیت وخیم بیمارستان‌های غزه همزمان با تداوم قطع برق
وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و قطع برق در غزه، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از زخمی‌ها شدند و تمامی تخت‌ها پر شدند و در حال حاضر زخمی‌ها و بیماران روی زمین هستند.
این وزارتخانه تاکید کرد، استمرار قطع برق، آب و سوخت غزه از سوی رژیم اشغالگر جان زخمی‌ها و بیماران را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای بهداشتی و زیست‌محیطی شدیدی شود.
همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، نبود برق خدمات مهم و نجات‌بخشی چون عمل‌های قلب و جراحی‌های داخلی و سزارین‌ها را لغو کرده و خدمات آزمایشگاهی و بانک خون نیز در ۵۸ آزمایشگاه متوقف شده و این در حالی است که به دلیل افزایش زخمی‌ها نیاز شدیدی به این خدمات وجود دارد. همچنین به دلیل قطع برق خدمات دیالیز برای ۱۱۰۰ بیمار دیالیزی از جمله ۳۸ کودک متوقف شده و جان آنها در خطر است.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد، در نتیجه حملات هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۳۸ هزار فلسطینی آواره شدند.
افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۲۰ نفر
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۳۱ نظامی دیگری را که در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، منتشر کرد.
به این ترتیب تعداد کشته‌های اعلام شده در میان نظامیان صهیونیست به ۲۲۰ سرباز و افسر رسید.
سخنگوی این ارتش اعلام کرد که ۶۰ تن از سربازان صهیونیست در اسارت نیروهای مقاومت در غزه هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به مقاومت نوار غزه در برابر حملات مستمر این رژیم تایید کردند که این رژیم هرگز به شرایط قبل از عملیات طوفان الاقصی بازنخواهد گشت.
همچنین این رسانه‌ها خسارات وارده به شهرک‌های غلاف غزه را بزرگترین و شدیدترین خسارات در «تاریخ» این رژیم دانسته وضعیت شهرک‌ها را فاجعه‌بار خواندند.
جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح شنبه عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تجاوزات و هتک حرمت‌های اخیر نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و حملات مستمر آنها به فلسطینی‌ها و مقدساتشان کلید زده و حملات سنگین راکتی را علیه شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه آغاز کرد.
در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی شدیدی را علیه مناطق مختلف نوار غزه با بیش از دو میلیون سکنه آغاز کرد که تلفات و خسارات سنگینی را به بار آورده است.
انتهای پیام            

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.