تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 42689

خالق مجله «دنیای ورزش» به ابدیت پیوست

خالق مجله «دنیای ورزش» به ابدیت پیوست

رضا قوی‌فکر ـ دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات و روزنامه‌نگار باسابقه ـ با ارائه مطلبی به ایسنا این خبر را تایید کرده است. قوی‌فکر در توضیح ویژگی‌های حرفه‌ای و شخصیتی بیژن رفیعی نوشته است: «او هنگامی که ۳۱ سال بیشتر نداشت طرح انتشار مجله‌ای ورزشی را به عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات داد که با استقبال

رضا قوی‌فکر ـ دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات و روزنامه‌نگار باسابقه ـ با ارائه مطلبی به ایسنا این خبر را تایید کرده است.
قوی‌فکر در توضیح ویژگی‌های حرفه‌ای و شخصیتی بیژن رفیعی نوشته است:
«او هنگامی که ۳۱ سال بیشتر نداشت طرح انتشار مجله‌ای ورزشی را به عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات داد که با استقبال وی روبه‌رو شد.
اولین شماره دنیای ورزش در۱۶ شهریور سال ۱۳۴۹ با صفحات رنگی منتشر شد. ۱۵ سال پیش از انتشار دنیای ورزش، مجله کیهان ورزشی به ابتکار دکتر صدرالدین الهی و کاظم گیلانپور در موسسه کیهان منتشر شده بود. با این تفاوت که دنیای ورزش در سال ۱۳۹۷ تعطیل شد اما کیهان ورزشی همچنان به عنوان قدیمی ترین نشریه ورزشی منتشر می‌شود. 
بیژن رفیعی طراح و بنیانگذار دنیای ورزش بعدها به آمریکا مهاجرت کرد و روز گذشته در بستر بیماری در حالی که فرزندان و نوه‌هایش کنارش بودند جان به جان آفرین تسلیم کرد. یادش گرامی و روحش در آرامش ابدی.
انجمن پیشکسوتان مطبوعات با اندوه فراوان درگذشت استاد بیژن رفیعی را به اهالی رسانه به‌ویژه رسانه‌های ورزشی و خانواده ی وی تسلیت می‌گوید.»

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.