تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 38735

مولوی: برخی اهداف لایحه برنامه واقع‌بینانه‌تر شود

مولوی: برخی اهداف لایحه برنامه واقع‌بینانه‌تر شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سید محمد مولوی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: این لایحه معیشت و اقتصاد و امنیت کشور را در برمی گیرد و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سید محمد مولوی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: این لایحه معیشت و اقتصاد و امنیت کشور را در برمی گیرد و با توجه به اهمیت آن مجلس با حساسیت خاصی دنبال می کند لذا نقدهای نمایندگان در راستای تقویت لایحه است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست های کلی ابلاغی بر پیشرفت توام با عدالت تاکید داشته که باید این موضوع در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین علی رغم مساله شناسی درست در لایحه، اولویت بندی ها به خوبی دیده نشده که باید کمیسیون تلفیق آن را اصلاح کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگاه مجددی در لایحه برنامه در موضوع مالیات بر ثروت شود، افزود: برنامه هفتم باید تابعی از سایر برنامه های توسعه به خصوص برنامه ششم باشد و طبق برنامه های توسعه سنواتی حرکت کند که در این باره نواقصی دیده می شود. علاوه بر این لازم است برخی اهداف برنامه هفتم واقع بینیانه تر شده تا مشخص شود تا پایان هر سال و انتهای برنامه چه کاری انجام می شود.
وی با تاکید بر لزوم وجود شیوه های نظارت در برنامه هفتم گفت: باید اعداد و ارقام مندرج در لایحه برنامه مبتنی بر بررسی های مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی باشد تا به ضمانت اجرایی برنامه کمک کند.
به گفته مولوی لایحه برنامه در بخش محتوا از تنیدگی و پیوستگی خوبی برخوردار نیست و تناقضاتی در آن وجود دارد.
وی همچنین بیان کرد: در گزارش تلفیق جایگاهی برای امنیت غذایی، آبزی پروری و شیلات و دامداری دیده نشده و توجه کمی به بهبود وضعیت مرز و توازن منظقه ای شده است.
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت های اروند رود در لایحه برنامه گفت: ۹ هزار پیشنهاد نمایندگان در لایحه برنامه ثبت شده که نشان دهنده اهتمام نمایندگان است لذا نباید با عجله این پیشنهادات را حذف کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.