تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 33881

مسمومیت‌های ناشی از الکل به تهران هم رسید

مسمومیت‌های ناشی از الکل به تهران هم رسید

محمد رضا هاشمیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصدومیت‌های ناشی از الکل گفت: بیماران ناشی از مسمومیت الکل در گذشته نیز در بیمارستان بستری می‌شدند اما در هفته اخیر تعداد این بیماران در بیمارستان‌های تهران بیشتر شده است. وی گفت: در بخش مراقبتهای ویژه برخی از بیمارستان‌های خصوصی تعدادی از بیماران ناشی از

محمد رضا هاشمیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصدومیت‌های ناشی از الکل گفت: بیماران ناشی از مسمومیت الکل در گذشته نیز در بیمارستان بستری می‌شدند اما در هفته اخیر تعداد این بیماران در بیمارستان‌های تهران بیشتر شده است.
وی گفت: در بخش مراقبتهای ویژه برخی از بیمارستان‌های خصوصی تعدادی از بیماران ناشی از مسمومیت مصرف الکل بستری هستند و همچنین در بیمارستان‌هایی که مخصوص مسمومیت است نیز نمونه‌هایی مشاهده شده است.
استادتمام دانشگاه و فوق تخصص مراقبتهای ویژه گفت: کاهش سطح هوشیاری مسمومیت با متانول، درگیری چشمی، تاری دید است به طوری که بیمارستان‌های تخصصی چشم باید در این خصوص با ما همکاری کنند اما متأسفانه تاکنون این بیماران را پذیرش نکردند و ما فقط با متخصصینی که در بیمارستان هستند ارتباط داریم.
هاشمیان گفت: تاری دید در برخی موارد تبدیل به نابینایی می‌شود بنابراین لازم است اورژانس مخصوص چشم پزشکی برای این بیماران راه اندازی شود تا بتوان مشکلات ناشی از مسمومیت متانول را در آن سریع درمان کرد چرا که از دست رفتن زمان منجر به اتفاقات ناگواری برای این افراد می‌شود که ممکن است بیمار فوت کند.
وی در خصوص آمار مسمومیت‌های ناشی از الکل گفت: در گذشته در کرج مواردی از مسمومیت وجود داشت و به تازگی نیز در تهران نمونه‌هایی مشاهده شده و این بیماران نیاز به CRRT دیالیز ۲۴ ساعه دارند اما چون تحت پوشش بیمه نیست هزینه بالایی دارد و بیماران توان پرداخت آن را ندارند.
استادتمام دانشگاه و فوق تخصص مراقبتهای ویژه تاکید کرد: این افراد نیاز به معاینات مرتب چشم پزشکی و سرویس دهی های ویژه زیر نظر تیم تخصصی دارند که در حال حاضر این امکان در آی سیو ها فراهم نشده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.