تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 39444

برخورد سخت با اراذل و اوباش و قانون‌ستیزان / کنترل هوشمند سارقین در آینده‌ای نزدیک

برخورد سخت با اراذل و اوباش و قانون‌ستیزان / کنترل هوشمند سارقین در آینده‌ای نزدیک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخنرانی و با اشاره به ۱۳ مهرماه روز نیروی انتظامی و آغاز هفته انتظامی، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع انقلاب اسلامی و در عصری که به عصر امام خمینی (ره) عزیز معروف

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخنرانی و با اشاره به ۱۳ مهرماه روز نیروی انتظامی و آغاز هفته انتظامی، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع انقلاب اسلامی و در عصری که به عصر امام خمینی (ره) عزیز معروف شد، آنچه سر لوحه خدمت برای همه خدمت گزاران به مردم در دستور کار قرار گرفت، این بود که امامی از جنس مردم و برای مردم، خودش را ارائه داد. یعنی اگر در عرصه دفاع کسانی از جنس نیروهای مسلح وظیفه دفاع داشتند، امام ما ثابت کرد مردم هم در دفاع نقش آفرین خواهند بود. یعنی مردم در کنار نیروهای مسلح برای دفاع معرفی شدند.
وی گفت: اگر عرصه جهاد سازندگی با عناوین سازمانی معرفی شد، امامی که از جنس مردم و برای مردم بود ثابت کرد در کنار آن مردم هستند که نقش آفرینی مهم را حتی در امر سازندگی بر عهده دارند. نتیجه هم آن شد که مردم در کنار سازندگان میهن اسلامی قرار گرفتند و نقش پیدا کردند.
فرمانده کل انتظامی کشور، تصریح کرد: اگر در حوزه امنیت و اطلاعات سازمان‌ها و نهادهایی وظیفه امنیت را داشتند، امام ثابت کرد در کنار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مردم می‌توانند بیشترین چشم‌ها، بیشترین هشیارها و بیشترین کنترل کنندگان جریان‌های مختلف ضد انقلابی باشند. لذا نقش مردم در موضوعات اطلاعاتی و امنیتی هم ثابت شد.
رادان تاکید کرد: امام خمینی ثابت کرد که اگر سازمان‌هایی متولی فرهنگ، تبلیغاتی و ارشاد هستند اما مردم در سازندگی فرهنگ و در تولید فرهنگ و حفظ فرهنگ نقش سازنده‌ای دارند. لذا مردم در کنار فرهنگ‌سازان و کسانی که متولی تبلیغ بودند قرار گرفتند و لشکر آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز از جنس مردم و برای مردم و در کنار همه تشکیل شد و شکل گرفت.
وی ادامه داد: این به این معنی است که در انتظامی ایران هم نقش مردم سازنده‌ترین نقش برای ایفا و انجام ماموریت‌های ما است. تجربه ثابت کرده است که هر کجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفتند، با آنها بودند و یار و مددکار آنها بودند؛ نقش‌های انجام ماموریت و حتی خدمت رسانی نقش‌های ویژه‌ای شد. ما با این امر در همه ماموریت‌هایمان سر و کار داریم.
فرمانده کل انتظامی کشور، با بیان اینکه ما اصل فراموش نشدنی سهم مردم در حفظ انتظام ملی را در فرماندهی انتظامی در کنار خود گذاشتیم، توضیح داد: انتظام ملی اساس امنیت و اساس ایجاد امنیت است. انتظام ملی سه بعد یعنی بعد مردم، متولیان و همراهان و همکاران را دارد که اگر این سه بعد در کنار هم نباشند انتظام ملی شکل نمی‌گیرد. هر کشوری که انتظام ملی بیشتری ایجاد کرده است امنیت آن کشور نیز بسیار نقش پیدا کرده است؛ چراکه خود مردم در کنار این انتظام قرار گرفته‌اند.   رادان با بیان اینکه ما در استفاده از همکاری مردم هم دست کمک و یاری به سوی آنها دراز می‌کنیم و هم همه زمینه‌هایی که مردم بتوانند در آن به ما و به انتظام و امنیت خود کمک کنند را سرلوحه همه ماموریت‌های خود قرار داده‌ایم، عنوان کرد: در هر موضوعی که مردم در کنار ما قرار گرفتند، یک مرتبه حجم انجام خدمت به شدت و ناگهانی افزایش یافت. این را در ماموریت اربعین امسال دیدیم. امسال اربعین یکی از موفق‌ترین ماموریت‌هایی بود که فرماندهی انتظامی در کارنامه خود داشت. اما آیا این ماموریت عظیم و معنوی بدون همکاری و همیاری مردم امکان‌پذیر بود؟. در حوزه انتظام و ماموریت وقتی مشارکت مردم را می‌طلبیم یعنی سهمی از انتظام و امنیت و آرامش برای مردم هم باید باشد.    وی خاطر نشان کرد: امسال شعار هفته انتظامی را با استفاده از مردم به شعار “مردم قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گزار” تعیین کردیم. هرچقدر این بعد رفتاری مردم در انجام قانون و اجرای آن برای انتظام ملی فراهم شود، بعد خدمت افزایش می‌یابد و از این رو از امسال سهم ویژه‌ای برای مردم حتی در پیشگیری و مقابله قائل شدیم که ان‌شاءالله تا پایان سال بخش‌هایی از آن به استحضار مردم می‌رسد.   فرمانده کل انتظامی کشور، تاکید کرد: پلیس با مردم کامل می شود و در کنار مردم می‌تواند نقش ویژه بیافریند، با همراهی مردم حتی می‌تواند عزت و اقتدار خود را افزایش دهد و کسب کند و در مقابل قانون ستیزان و گردن‌کشان قرار گیرد. از این جهت چند خواسته مردم با همراهی مردم مورد توجه خاص ما قرار گرفت.
رادان یادآور شد: چون مردم از اراذل و اوباش ناراحت بودند، در برنامه ما برخورد شدید و البته قانونمدارانه با اراذل اوباش شکل گرفت که در اخبار شاهد آن بودید. اراذل و اوباش و گردن کشان و قانون ستیزان جایی در جمهوری اسلامی  ایران ندارند، مگر اینکه رفتار قانون شکنانه خود را تغییر دهند. همچنان به حکم قانون با اراذل اوباش و گردن کشان و قانون ستیزان قاطعانه، قانون‌مدارانه و سخت برخورد می‌کنیم که اینها بدانند اگر می‌خواهند ما را امتحان کنند، این امتحان برایشان سخت در می‌آید و هزینه سختی را باید تحمل کنند.   وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در بحث مقابله با سارقین چند بعد داریم، توضیح داد: یکی از ابعاد همکاری مردم است مبنی بر اینکه مردم شرایطی فراهم نکنند که سارقان به راحتی به مقصود خود برسند و از سوی دیگر با هماهنگی با قوه قضاییه و شخص رئیس این قوه در آینده‌ای بسیار نزدیک با اقدامات فنی و هوشمندانه، عمده سارقین را به کنترل هوشمند خود در می‌آوریم. در این موضوع هم امتحانی قابل قبول را پیش روی خود قرار می‌دهیم تا مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشند. این ماموریت ما هم در کنار مردم و با همراهی مردم کامل می‌شود.   فرمانده کل انتظامی کشور، با بیان اینکه به دنبال پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم، افزود: پلیس در تراز انقلاب اسلامی نیاز به معماری جدید داشت که در مرکز مطالعات معماری پلیس آینده اتمام شد. حلقه‌ها و وصل‌هایی که باید پلیس در تراز انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف اعم از سطح ماموریت، پشتیبانی، ساختار و سازمان نشان دهد، قرار می‌گیرد تا پلیس در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.   رادان در پایان سخنان خود اشاره کرد: سال ۱۴۰۲ را با سفارشی که رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری داشتند و خواست مردم بود،  سال سخت برای قاچاقچیان کالا معرفی کردیم. چند روز قبل بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان اجناس قاچاق را به حکم قانون و خواست مردم به آتش کشیدیم. این یعنی هیچ جنس قاچاقی نباید در چرخه ورود و مصرف قرار گیرد تا تولید داخل را حمایت کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.