تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 44787

مالیات مختص به یک قشر نیست/ سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است

مالیات مختص به یک قشر نیست/ سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و انتقاد برخی از اصناف از جمله طلافروش‌ها به لزوم ثبت صورتحساب‌های خود در این سامانه، بیان کرد: مالیات در همه کشورهای دنیا برای اصناف مختلف وجود دارد و بخش قابل توجه بودجه کشورها از طریق مالیات تامین می‌شود. در کشور

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه مودیان مالیاتی و انتقاد برخی از اصناف از جمله طلافروش‌ها به لزوم ثبت صورتحساب‌های خود در این سامانه، بیان کرد: مالیات در همه کشورهای دنیا برای اصناف مختلف وجود دارد و بخش قابل توجه بودجه کشورها از طریق مالیات تامین می‌شود. در کشور ما در طول این سال‌ها آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده است. از سوی دیگر ما با فرار مالیاتی قابل توجهی نیز مواجه هستیم.
وی در ادامه اظهار کرد: مجلس سعی کرد به طور کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را به تصویب برساند. بنده قبول دارم از آنجا که از گذشته قانون مالیاتی ما کامل نبود باید به صورت پلکانی در این حوزه گام بر می داشتیم؛ اینکه یک باره بخواهیم به نقطه قابل قبول برسیم ممکن نیست.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما واقعیت این است که فقط یک قشر خاص به عنوان مثال کارمندان نباید مالیات بپردازند؛ بلکه همه اقشار که درآمد قابل توجهی دارند باید مالیات بپردازند. هدف از راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی با شفاف سازی صورتحساب های مالی است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.