تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 42015

قطع رابطه دولت‌های اسلامی با رژیم اسرائیل کوچک‌ترین حرکت در برابر جنایات صهیونیست‌هاست

قطع رابطه دولت‌های اسلامی با رژیم اسرائیل کوچک‌ترین حرکت در برابر جنایات صهیونیست‌هاست

رهبر انقلاب اسلامی روز یکشنبه ضمن حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا درباره مساله غزه و ادامه درگیری‌ها در این منطقه، گفتند: رژیم صهیونیستی با وجود بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنها است اما

رهبر انقلاب اسلامی روز یکشنبه ضمن حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا درباره مساله غزه و ادامه درگیری‌ها در این منطقه، گفتند: رژیم صهیونیستی با وجود بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنها است اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با به‌کارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل منطقه و فلسطین در این رابطه به ایسنا گفت: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد، اما با گذشت شش هفته ابتکار عمل میدانی در دست حماس و جهاد اسلامی است.
این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: این ابتکار عمل طوری است که حماس و جهاد اسلامی با ارسال پیامی برای سید حسن نصرالله از ایشان خواستند که به جنگ ورود پیدا نکند، حزب‌الله در همان هفته اول می‌خواست وارد جنگ شود، اما چون ابتکار دست حماس و جهاد اسلامی است، بعدا مقامات رژیم صهیونیستی مدعی می‌شوند که شکست ارتش صهیونیستی به خاطر گستردگی جبهه جنگ از سوی طرف‌های مقاومت بوده است در حالی که جهاد و حماس این شکست را به اسرائیل تحمیل کردند.
وی تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد دو هزار تن از سربازان اسرائیلی کشته شدند و هفت هزار نفر زخمی شدند و ۱۸۰ تانک پیشرفته نیز تا کنون منهدم شده است و این آسیب جدی بر پیکره ارتش صهیونیستی است، اما رژیم صهیونیستی از شیوه کشتار جمعی و نسل کشی استفاده می‌کند تا تحرک میدانی حماس و جهاد اسلامی را فلج کند.

رهبر انقلاب همچنین درباره وظایف و عملکرد دولت‌های مسلمان نیز خاطرنشان کردند: برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند. دولت‌های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

هانی‌زاده با اشاره به شرایط دردناک حاکم بر غزه و کشتار مردم بی‌گناه در این منطقه از سوی اسرائیل بدون توجه به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های صادر شده اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد شهدا از ۱۲ هزار نفر گذشته است و زیرساخت‌ها در غزه نابود شده است، اما برخی کشورهای عربی و اسلامی بدون توجه به این شرایط با این رژیم رابطه دارند و این موجب می شود این رژیم تشویق شود که جنایات بیشتری علیه مردم غزه مرتکب شود.
این کارشناس  مسائل منطقه و فلسطین تصریح کرد: در گذشته هم مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان درخواست کردند که کشورهای عربی و اسلامی رابطه خود را قطع کنند و به دلیل کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل برای مدتی صادرات نفت و گاز به غرب و آمریکا قطع شود که می‌تواند حرکتی کاملا انسانی و اسلامی در برابر جنایات اسرائیل باشد.
هانی‌زاده تاکید کرد که سخنرانی رهبر انقلاب و درخواست برای قطع رابطه و تحریم کالا در چارچوب یک نگاه انسانی و اسلامی است که ایشان به مردم غزه دارند. متاسفانه کشورهای اسلامی گامی عملی برای پایان دادن به خشونت در غزه از سوی اسرائیل برنمی‌دارند در حالی که این کشورها می‌توانند با امکاناتی که دارند مانع ادامه جنگ شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.