تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 33813

فولاد در چه صورت می‌تواند دور بازیکنان غیربومی و مُسن خط بکشد؟

فولاد در چه صورت می‌تواند دور بازیکنان غیربومی و مُسن خط بکشد؟

امین یزدانی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اهمیت وجود آکادمی فولاد در استان، اظهار کرد: آکادمی مدرن فولاد خوزستان یکی از قدیمی ترین آکادمی فوتبال کشور محسوب می شود که پیشتاز کشف، شناسایی، پرورش و آموزش استعدادهای فوتبال خوزستان است. تیم های رده سنی مختلف آکادمی فولاد، سالیان سال است که در لیگ

امین یزدانی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اهمیت وجود آکادمی فولاد در استان، اظهار کرد: آکادمی مدرن فولاد خوزستان یکی از قدیمی ترین آکادمی فوتبال کشور محسوب می شود که پیشتاز کشف، شناسایی، پرورش و آموزش استعدادهای فوتبال خوزستان است. تیم های رده سنی مختلف آکادمی فولاد، سالیان سال است که در لیگ های برتر فوتبال پایه، عناوین قهرمانی بسیار برای فوتبال خوزستان به ارمغان آورده اند و به نوعی از این آکادمی به عنوان برند فوتبال پایه کشور نیز نام برده می شود.
وی ادامه داد: البته متاسفانه در سال های اخیر مربیان تیم بزرگسالان فولاد بهای کمتری به محصولات آکادمی باشگاه که حاصل خون دل خوردن مربیان آکادمی و سایر مربیان استان بوده، داده‌اند زیرا بیشتر از بازیکنان پا به سن گذاشته خارج از استان استفاده کرده اند و همین مورد، عامل مهم و تاثیر گذاری در کُشتن انگیزه در بازیکنان آکادمی شده است.
این کارشناس فوتبال با اشاره به طی پروسه منطقی در محصولات آکادمی فولاد، عنوان کرد: هرگاه مربیان تیم اصلی به محصولات آکادمی اعتماد کرده اند، بازیکنان باکیفیتی از دل آکادمی بیرون آمده اند و به فوتبال کشور معرفی و وارد تیم های مختلف ملی پایه شده اند.
وی بیان کرد: هم اکنون نیز نجاریان، برادران حردانی، محمد امین حزباوی، علیرضا باویه، آغاسی، درویش عرفان، عسکری، ضرغام سعداوی و … مشتی از خروارها بازیکنان مستعد آکادمی هستند که متاسفانه بهای لازم‌ به آن ها توسط مربیانِ غیربومی که فقط به فوتبال نتیجه گرا معتقدند، داده نشد،البته مگر در موارد نادر.
یزدانی در ادامه با اشاره به تغییر در مدیریت آکادمی باشگاه فولاد، عنوان کرد: معتقدم با روی کار آمدن سجاد مهدی پور کشف و شناسایی استعدادهای فوتبال پایه خوزستان در مسیر جدید قرار گرفته و مورد استقبال اهالی فوتبال، والدین و کارشناسان و رسانه های استان نیز قرار گرفته است. هرساله در چنین زمانی از سال، جهت تست گیری و شناسایی بازیکنان مختلفِ چهار رده مهم و ‌استراتژیک (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها) در محل آکادمی فولاد غوغایی از بازیکنان و اهالی و سایرین در اطراف زمین محل تست گیری برپا بود زیرا حضور همزمان بازیکنان، والدین و ‌مربیان بازیکنان و از طرفی زمان کمی که جهت شناسایی آن ها مورد استفاده قرار می گرفت، سبب می شد که تست گیری در چنین فضایی، کارایی زیادی جهت دیده شدن و شناسایی استعدادها نداشته باشد اما با  روی آمدن آقای مهدی پور در راس آکادمی فولاد، طرح و برنامه متنوع و به روزی در مسیر بچه‌های مستعد فوتبال پایه استان رقم خورده است.
وی عنوان کرد: مدیر آکادمی و همکارانش، برای شناسایی و دیده شدن بهتر و دقیق تر بچه‌های مستعد  خوزستانی، استان را به ۹ مرکز و ۹ شهر تقسیم کرده اند و استعدادیابان خبره و ‌کارکشته استان را در آن جا به کار گرفته اند. اقدامی که باعث شد هم‌ در هزینه سفر و مخاطرات ناشی از سفر و هم در زمان، صرفه جویی بهینه ای صورت گیرد. از سویی دیگر نیز استعدادیاب ها زمان بیشتری جهت دیدن و شناسایی بازیکنان مستعد شهرهای مختلف و بعضا دورتر از مرکز استان در اختیار داشته باشند.
این کارشناس فوتبال گفت: استفاده از استعدادیابان سراسر استان، اقدامی جدید از سوی مدیر تحصیل کرده آکادمی فولاد است که سبب شده است، نگاه و نگرش جدیدی در شناختن بازیکنان رده های مختلف سنی خوزستان انجام گیرد. اگرچه هر کار جدیدی، مشکلات و معضلات و نیز نقاط ضعف خاص خود را دارد اما این طبیعت و ذات هر کار نو و جدیدی است، چراکه از این طریق نقاط ضعف شناسایی می شوند تا در مراحل بعدی استعدادیابی، نقاط ضعف به نقاط قوت بدل شوند.
وی با قدردانی از علی اکبر مهدی پور مدیر سابق آکادمی فولاد، ادامه داد: او و همکارانش زحمات فراوانی طی سال های متمادی برای رشد و توسعه آکادمی متحمل شدند و  امیدواریم مدیر جدید آکادمی، با مسیر جدیدی که در پیش گرفته است، موفق باشد تا محصولات آکادمی بیشتر دیده شوند و تیم اصلی را از جذب بازیکنان بی‌کیفیت غیر بومی بی نیاز کنند. امیدوارم در نهایت، همکاری و ارتباط مستقیم کادر فنی تیم اصلی با مدیریت آکادمی و مربیان پایه بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار گیرد تا مربیان آکادمی و بازیکنان آن با انگیزه مضاعفی کار کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.