تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 48401

۷ ایراد اصلی و رایج در آیفون تصویری و تعمیر آن

۷ ایراد اصلی و رایج در آیفون تصویری و تعمیر آن
تعمیر آیفون تصویری نیاز به افراد کاربلد و دارای تجربه اینکار می باشد که بتوانند به نحو احسنت این کار را انجام دهند و به دستگاه آسیب نزنند

آیفون تصویری یکی از ابزارهای الکترونیکی رایج است که از آن برای دیدن فرد پشت درب و باز کردن درب در فضاهای مسکونی و اداری استفاده می شود. این نوع آیفون با توجه به پیشرفت‌ های انجام شده دارای کار کردها و آپشن‌ های متفاوتی است که باعث ارتباط برقرار کردن آسان با فرد پشت درب و شناسایی او قبل از باز کردن درب می‌ شود. هرچند با پیشرفت تکنولوژی کار کردها و آپشن های انواع آیفون‌ های تصویری بیشتر شده است و تعداد بیشتری از واحدها می توانند به صورت همزمان به یک شبکه آیفون تصویری وصل شوند اما کوچک‌ ترین نقص و اشکال در بخش های مختلف پنل ورودی، شبکه سیم کشی یا پنل داخلی هر واحد می‌ تواند به صورت خودکار باعث مختل شدن کارکرد آیفون تصویری شده و نیاز به تعمیر برای برطرف شدن مشکل را در اولویت قرار دهد. تعمیر آیفون تصویری نیاز به متخصص این کار دارد و نباید این کار را به افراد نابلد سپرد. به همین منظور در شهر های مختلف نمایندگی برند های مختلف آیفون تصویری قرار دارد و شما می توانید به طور مثال برای تعمیر آیفون تصویری در کرج و یا هر شهر دیگری به نمایندگی آن مراجعه کنید. در ادامه به ۷ ایراد اصلی و رایج در آیفون تصویری و تعمیر آن پرداخته می‌ شود.

ایرادات و مشکلات مهم آیفون تصویری و تعمیر آنها

آیفون‌ های تصویری مثل همه ابزارهای الکترونیکی به دلایل مختلف مثل نقص فنی، فرسوده شدن قطعات، عدم رعایت استانداردهای نصب و راه‌ اندازی و غیر ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه مدت یا بلند مدت دچار مشکل و فرسودگی شوند که شناسایی ایرادات به وجود آمده و برطرف کردن آن ها در کوتاه‌ ترین زمان ممکن با کمترین هزینه می تواند بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات ایجاد شده باشد.

  1. باز نشدن درب نفر رو

یکی از ایرادات و مشکلات آیفون تصویری باز نشدن درب نفر رو با فشار دادن اهرم پنل داخلی است. اگر دلیل باز نشدن درب نفر رو مشکلات درب ورودی یا شاسی نصب شده بر روی آن نباشد.

اصلی‌ ترین دلیل این امر می تواند نقص در ترانس تغذیه باشد به این معنا که ترانس تغذیه برق ورودی آیفون تصویری یا به صورت کامل معیوب شده است و یا فیوز داخلی آن سوخته است که برای برطرف شدن مشکل باید نسبت به چک کردن ترانس تغذیه و تعویض آن اقدام شود.

باز نشدن درب نفر رو به وسیله اهرم داخلی آیفون تصویری می تواند به دلایل دیگری مثل خرابی قفل یا کشنده قفل هم ایجاد شود که برای برطرف شدن مشکل باید نسبت به تعویض بوبین یا تنظیم کشنده اقدام شود.

در برخی موارد هم ممکن است مشکل باز نشدن درب به وسیله شاسی داخلی آیفون به دلیل نقص شاسی مانیتور و رله پنل باشد که پس از بررسی و اطمینان از مشکل باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام گردد.

 آیفون تصویری

  1. عدم رسیدن صدا از پنل داخلی به مانیتور خارجی

یکی از مشکلات شایع آیفون های تصویری عدم رسیدن صدا به مانیتور خارجی است که این امر ممکن است به سه دلیل ایجاد شود.

از دلایل عدم نرسیدن صدا به مانیتور یا پنل خارجی می‌ توان به مواردی مثل معیوب شدن بلند گوی گوشی، نقص در قطع کن مانیتور به دلیل سولفات کردن یا ورود گرد و غبار به داخل آن، خرابی میکروفون پنل بیرونی اشاره کرد که برای برطرف شدن مشکل باید نسبت به تمیزکاری و تعویض قطعات معیوب اقدام شود.

  1. خاموش نشدن مانیتور

خاموش نشدن مانیتور داخلی یکی از مشکلات شایع در مختل شدن کارکرد آیفون‌ های تصویری است که این امر ممکن است به دو دلیل گیر کردن شاسی زنگ پنل خارجی و فشرده شدن دائم آن و عدم قطع شدن جریان برق یا مشکل نرم‌ افزاری در آیفون‌ های تصویری باشد که برای برطرف شدن مشکل باید نسبت به بررسی بخش‌ های مورد نظر اقدام شده و در صورت نیاز از خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت های پشتیبانی کننده استفاده شود.

  1. شنیده نشدن صدای زنگ

یکی دیگر از مواردی که باعث مختل شدن کارکرد آیفون تصویری می‌ شود شنیده نشدن صدای زنگ در فضای داخلی است. در این شرایط اگر صدای زنگ آیفون تصویری به دلایل مختلف در پنل داخلی و تنظیمات نرم‌ افزار بسته نشده باشد.

احتمالا مشکل از میکروفون خروجی است به این معنا که با قطع شدن زنگ، همزمان صدایی از پنل خارجی و جلوی درب شنیده نمی شود.

اما اگر صدای زنگ و صدای بیرونی همزمان قطع نباشد در این شرایط احتمالاً کیت ملودی زنگ در مانیتور تصویری داخلی خراب شده و باید نسبت به تعویض آن اقدام گردد.

  1. نمایش سیاه تصویر جلو درب

از دیگر مشکلات رایج در آیفون تصویری نمایش سیاه تصویر جلو درب است به این معنا که اگر در نمایشگر رنگی آیفون‌ های تصویری صفحه نمایشگر آبی نشود و همه کار کردهای آیفون تصویری مثل رفت و برگشت صدا، صدای زنگ و باز شدن درب با اهرم پنل داخلی فعال باشد در این شرایط ممکن است مشکل تیره شدن تصویر نمایشگر به دلیل دوربین پنل باشد.

به عبارت دیگر دوربین پنل خارجی به هر دلیلی از کار افتاده باشد و تصویر به نمایشگر داخلی منتقل نشود ابتدا باید ‌ سیم ها و سوکت‌ های اتصال شبکه به دوربین خارجی بررسی شود و در صورت معیوب بودن دوربین پنل خارجی نسبت به تعویض آن اقدام گردد.

  1. خارج شدن صدای بوق و نویز از پنل آیفون تصویری

از دیگر مشکلات و ایرادات آیفون تصویری خارج شدن صدای بوق و نویز از پنل آن است به عبارت دیگر وقتی که صدای بوق و نویز که در اصطلاح فنی به آن فیت بک گفته می‌ شود از پنل آیفون تصویری خارج شود باید برای کاهش صدا دو پتانسیومتری پشت پنل بررسی شود تا کاربر بتواند با تنظیم صدا نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

همچنین اگر به دلایل مختلف قوطی پشت پنل از شرایط استاندارد خارج شده یا به صورت فشرده نصب شده باشد هم ممکن است مشکل صدای بوق و نویز را به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است که کیفیت پایین قطعات هم ممکن است از دیگر دلایل ایجاد صدای نویز و بوق باشد که در این شرایط برای برطرف شدن مشکل باید حتی المقدور میکروفون جابجا شده و به جای دورتر از محل قرارگیری بلندگو منتقل شود.

  1. نمایش تصویر آبی از نمایشگر داخلی و عدم نمایش تصویر فضای بیرون

نمایش تصویر آبی از نمایشگر داخلی و عدم نمایش تصویر فضای بیرون از مشکلات رایج آیفون های تصویری است که از دلایل شایع آن می توان به نقص در دوربین پنل بیرونی یا مشکلات نرم‌ افزاری در سیستم مرکزی یا پنل داخلی اشاره کرد که برای برطرف شدن مشکل باید نسبت به بررسی بخش‌ های مختلف آیفون تصویری اقدام گردد.

سخن پایانی

ایراد ها و مشکلات انواع آیفون تصویری با توجه به برند آیفون، آپشن‌ ها و تعداد واحدهای استفاده کننده، چگونگی نصب و راه اندازی، شبکه انتقال داده ها و غیره می تواند متفاوت باشد.

لذا برای برطرف کردن مشکلات و نقایص آیفون‌ های مختلف تصویری باید از افراد متخصص و کارآزموده یا نمایندگی های مجاز شرکت‌ های مختلف استفاده شود.

چون عدم عیب یابی درست آیفون‌ های تصویری مختلف و دستکاری بی مورد آنها ممکن است باعث مختل شدن کارکرد آیفون و افزایش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری برای کاربر شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.