تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 41361

فقط ۲۵ درصد خانواده افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت می دهند

فقط ۲۵ درصد خانواده افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساناز دهقانی افزود: روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر از افرادی که در لیست انتظار برای گرفتن اعضای پیوندی هستند به دلیل راضی نشدن خانواده بیماران مرگ مغزی به اهدا، جانشان را از دست می‌دهند. وی در پاسخ به اینکه آیا پیمایشی در خصوص وضعیت خانواده‌هایی که راضی به اهدای عضو

به گزارش خبرگزاری مهر، ساناز دهقانی افزود: روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر از افرادی که در لیست انتظار برای گرفتن اعضای پیوندی هستند به دلیل راضی نشدن خانواده بیماران مرگ مغزی به اهدا، جانشان را از دست می‌دهند.
وی در پاسخ به اینکه آیا پیمایشی در خصوص وضعیت خانواده‌هایی که راضی به اهدای عضو نشده اند انجام شده است، گفت: همه خانواده‌هایی که به هنگام رضایت گیری راضی به اهدای عضو نمی‌شوند، بعداً پشیمان می‌شوند و می‌گویند کاش از آن فرصتی که به ما داده شده بود استفاده کرده بودیم.
مسئول اداره پیوند و فراهم آوری اعضا وزارت بهداشت، با بیان اینکه هر فرد اهدا کننده عضو روی هم رفته می‌تواند ۵۳ نفر را از مرگ یا معلولیت نجات دهد، افزود: هر فرد مرگ مغزی، ۸ عضو قابل اهدا دارد که می‌تواند زندگی بخش دیگران باشد و همینطور نسوج بدن او مثل قرنیه ربات‌ها تاندون پوست می‌تواند به افرادی که معلولیت دارند، کمک کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.