تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 39313

فرصت ویژه برای والیبال ایران پس از بحران نارنجی‌پوشان

فرصت ویژه برای والیبال ایران پس از بحران نارنجی‌پوشان

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، هلند، رقیب اصلی ایران در رنکینگ جهانی شکست سنگین سه بر صفر را مقابل بلغارستان تجربه کرد. بلغارستان با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی دست یافت تا تیم ملی والیبال هلند سومین باختش را در این مسابقات پس

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، هلند، رقیب اصلی ایران در رنکینگ جهانی شکست سنگین سه بر صفر را مقابل بلغارستان تجربه کرد. بلغارستان با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی دست یافت تا تیم ملی والیبال هلند سومین باختش را در این مسابقات پس از چهار بازی تجربه کند.
هلند پس از این باخت سنگین مقابل بلغارستان وارد بحران شد؛ چرا که این تیم ۱۳.۰۱ امتیاز در رده‌بندی جهانی از دست داد و با یک پله سقوط در رده یازدهم جهان قرار گرفت. والیبال ایران که با پیروزی مقابل قطر موفق شد اولین بردش را در مسابقات انتخابی المپیک کسب کند، با این پیروزی امتیازش در رده‌بندی جهانی را ۴.۳۶ واحد افزایش داد و توانست با یک پله صعود در رده دهم جهان قرار بگیرد.
والیبال آلمان که نتایج بسیار درخشانی در مسابقات انتخابی المپیک گرفته است، با پیروزی سه بر یک مقابل برزیل ۱۲.۲۳ امتیاز در رنکنیگ جهانی به خود افزود و در رده ۱۲ جهان قرار گرفت.
با توجه به نزدیک‌بودن امتیازهای ایران (۲۲۷.۷۰)، هلند (۲۱۹.۰۸)، آلمان (۲۱۸.۵۹)، کوبا (۲۱۶.۵۳)، کانادا (۲۱۶.۲۴) و ترکیه (۲۰۱.۲۲) فرصت خوبی برای ایران پیش آمده است تا با پیروزی در بازی‌های آینده جایگاهش را در رده‌بندی جهانی حفظ کند. این رده‌بندی در آینده می‌تواند برای صعود ایران به المپیک مهم باشد. از همین رو تمام بازی‌های انجام‌شده در رقابت‌های انتخابی المپیک مهم خواهد بود حتی اگر صعود مستقیم تیم‌ها به المپیک پاریس منتفی شده باشد.
با توجه به رقابت فشرده در پایین جدول، فرصت آن است که والیبال ایران ضمن تثبیت جایگاهش به فکر رده‌های بالاتر باشد.

رده‌بندی جهانی پس از شکست هلند و پیروزی آلمان

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.