تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16628

موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی به نفع مقاومت است/ وعده رهبری درحال تحقق است

موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی به نفع مقاومت است/ وعده رهبری درحال تحقق است

اصغر زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و تجاوزات اخیر به فلسطینیان گفت:‌ رژیم جعلی صهیونیستی بعد از 73 سال که از تاسیس منحوس‌اش سپری شده بیش از هر زمان دیگری اظهار نگرانی می‌کند. پیش از این شعار نیل تا فرات را داده بود اما اکنون

اصغر زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و تجاوزات اخیر به فلسطینیان گفت:‌ رژیم جعلی صهیونیستی بعد از 73 سال که از تاسیس منحوس‌اش سپری شده بیش از هر زمان دیگری اظهار نگرانی می‌کند. پیش از این شعار نیل تا فرات را داده بود اما اکنون درون سرزمین‌های اشغالی دچار بحران امنیتی است و هر روز مشکلات عدیده‌ای برای این رژیم ایجاد می‌شود به گونه‌ای که وضعیت بدتر از قبل می شود.

وی افزود: از سویی دیگر قدرت گرفتن مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و حمایتی که از مقاومت صورت می‌گیرد تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه جهانی شده است. در حالی که رسانه‌های آن‌ها تلاش می‌کنند تا اخبار فلسطین تحت پوشش قرار نگیرد خوشبختانه رسانه‌های مستقلی وجود دارند که تداوم مقاومت در سرزمین‌های اشغالی را نشان می‌دهند. به عبارت دیگر حمایت از مقاومت در سرزمین‌های اشغالی امروز در حال اوج گرفتن است و نه تنها در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و اسلامی، در اروپا و آمریکای شمالی هم شاهد حمایت از مقاومت هستیم و تجمعات در این زمینه برگزار می‌شود.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: تشدید اقدامات سرکوب‌گرانه در هفته‌های اخیر و تداوم مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای است که معادله و موازنه قدرت را در سرزمین‌های اشغالی به نفع مقاومت نشان می دهد.

وی ادامه داد:‌ هر سال در ماه رمضان شاهد بازتولید مقاومت در سرزمین‌های اشغالی بوده‌ایم که باعث نگرانی رژیم جعلی صهیونیستی شده است و تلاش می‌کند با سرکوب کردن، مقاومت را به تسلیم وادار کند.

زارعی یادآور شد:‌ شکست نتانیاهو در مقابل مقاومت و آمدن نفتالی بنت که تصور می‌کردند بتواند مقاومت را مهار کند و طرح عادی سازی را دنبال کند به موفقیت نرسیده است و نتوانستند مانع از گسترش مقاومت در سرزمین‌های اشغالی شوند و لذا مقاومت با عملیات به اعتراض‌های خود پایان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد:‌ شعار برای آزادی قدس شریف سرلوحه مقاومت است و شاهد هستیم که همکاری رژیم جعلی صهیونیستی برای عادی سازی با کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین و عربستان نتوانسته مانع گسترش یا کند شدن اقدامات مقاومت شود. لذا صیونیست‌ها اقدامات دیوانه‌واری را دنبال می‌کنند و نه تنها جلوی مقاومت را نگرفتند بلکه از چند روز قبل با حملات نیروهای مقاومت و پرتاب موشک‌ها نگرانی این رژیم تشدید شده و تصور می‌کنند با حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی بتوانند درگیری‌های بین شهروندی ایجاد کنند اما مقاومت نه تنها کوتاه نیامده بلکه جمعه گذشته نیز نماز برپا کرده و از حضور نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی جلوگیری کرده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین اظهار کرد:‌ عملیات‌هایی هم که اخیرا از سوی مقاومت برگزار شد و تعدادی از نیروهای این رژیم حتی در محله‌های امنیتی به درک واصل شدند آن‌هایی که فکر می‌کردند سرزمین‌شان را از نیل تا فرات گسترش می‌دهند اکنون در خانه‌های شیشه‌ای خود دچار وحشت هستند و نگرانی از فروپاشی این رژیم هم قوت گرفته است. وعده‌ای که رهبری دادند در حال تحقق یافتن است.

زارعی افزود: در سال‌های آینده شاهد فروپاشی این رژیم خواهیم بود زیرا مهاجرت معکوس به منطقه‌ای در آرژانتین در حال انجام است که بخشی از یهودیان به آن‌جا مهاجرت می‌کند. رژیم جعلی صهیونیستی احساس می‌کند که در آینده این سرزمین جایگاهی نخواهد داشت و باید به فکر سرزمین جدید باشند.

وی در پایان ابراز داشت: در آستانه روز قدس قرار داریم، آخرین جمعه ماه رمضان روز خیزش مسلمانان در سراسر  جهان است و هر ساله حجم و عظمت این روز در ایران به نمایش گذاشته می شود. آخرین جمعه رمضان از این رو روز قدس پایه گذاری شده که خیزش جهانی را به دنبال داشته و خشونت هایی که علیه ملت فلسطین صورت می گیرد، روز به روز این پیوند علیه مظالم و جنایت این رژیم گسترده تر شود و این گفتمان جهانی گردد. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.