تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 42344

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از قهرمانی ایران؛ “شاهکار تازه‌واردها”

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از قهرمانی ایران؛ “شاهکار تازه‌واردها”

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ به میزبانی مکزیک برگزار شد. در این مسابقات خیلی از وزنه‌برداران تازه وارد موفق به گرفتن مدال شدند که این اتفاق مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت. فدراسیون جهانی در این مورد نوشت: وزنه‌برداران جوان از تمام نقاط جهان نشان دادند که فقدان تجربه نباید مانعی

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ به میزبانی مکزیک برگزار شد. در این مسابقات خیلی از وزنه‌برداران تازه وارد موفق به گرفتن مدال شدند که این اتفاق مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت.
فدراسیون جهانی در این مورد نوشت: وزنه‌برداران جوان از تمام نقاط جهان نشان دادند که فقدان تجربه نباید مانعی برای موفقیت در مسابقات جهانی جوانان باشد. در مسابقات ۲۰۲۳ وزنه‌برداران تازه‌وارد سهم قابل توجهی از مدال‌ها داشتند و ۲۵ تیم از ۴۴ تیم شرکت کننده مدال گرفتند.

علیرضا نصیری از ایران  و الیجاه هین از آمریکا در اولین حضور خود به قدری خوب ظاهر شدند که در دسته ۹۶ و ۸۹ کیلوگرم قهرمان شدند. همچنین در رده بندی ورزشکارانی که بالاترین امتیاز را گرفتند، در بین شش بازیکن برتر قرار داشتند.
آریا پایدار از ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم هر چند در رقابت با روبانوفسکی از اوکراین شکست خورد اما او هم یکی دیگر از وزنه‌برداران تازه وارد بود که در سنگین وزن عملکرد خوبی برای تیمش داشت.
هر چند تعدادی از مدال‌آوران ۲۰ ساله بودند و از این پس دیگر باید در رده بزرگسالان مسابقه بدهند اما تعداد زیادی از جوانان ۱۷ ساله یا کمتر روی سکو حضور داشتند.
از دیگر نکات جالب مسابقات این بود که در تیم ژاپن، هشت نفر از ۱۰ ورزشکار پیش از این هرگز در مسابقات بین المللی شرکت نکرده بودند  اما پنج نفر از آنها مدال کسب کردند.

قهرمانی رینر آرانگو در وزن ۷۳ کیلوگرم مردان یکی دیگر از نکات برجسته بود. این وزنه‌بردار ونزوئلایی با مشکل پرواز مواجه شد و تنها چند ساعت قبل از وزن کشی به فرودگاه گوادالاخارا رسید.
به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با ۱۰ نفر در این مسابقات شرکت کرد و حاصل آن پنج مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز بود. همچنین در رده‌بندی تیمی هم اول شد.
مدال آوران ایران در قهرمانی جوانان جهان
دسته ۹۶ کیلوگرم: علیرضا نصیری (دو طلا و یک برنز) – اولین حضور در قهرمانی جوانان جهان و دومین تجربه بین المللی
دسته ۱۰۲ کیلوگرم: ابوالفضل زارع (سه نقره) – اولین حضور در قهرمانی جوانان جهان و سومین تجربه بین المللی
دسته ۱۰۹ کیلوگرم: آریا پایدار (سه نقره) – اولین حضور در قهرمانی جوانان جهان و اولین تجربه بین المللی
دسته ۱۰۹+ کیلوگرم: علیرضا یوسفی (سه طلا) – سومین حضور در قهرمانی جوانان جهان و هشتمین تجربه بین المللی
طاها نعمتی (سه نقره) – اولین حضور در قهرمانی جوانان جهان و سومین تجربه بین المللی
بیشتر بخوانید:
تیم وزنه‌برداری ایران قهرمان جوانان جهان شد
شاهکار وزنه‌بردار ایران با قهرمانی در جوانان جهان
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.