تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 24662

فؤاد حسین: یمن یکی از مشغله‌های سیاسی عراق است

فؤاد حسین: یمن یکی از مشغله‌های سیاسی عراق است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق “واع”، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در حاشیه مشارکت خود در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزائر با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن دیدار کرد. در این بیانیه همچنین آمده است: ما

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق “واع”، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در حاشیه مشارکت خود در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزائر با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن دیدار کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است: ما آنچه در یمن اتفاق می‌افتد را دنبال و نسبت به تحولات آن ابراز نگرانی می‌کنیم. یکی از دغدغه‌های سیاسی عراق اهتمام ورزیدن به مسأله یمن است و ما با توجه به جایگاه ژئوپلتیک عراق آماده اراده هر کمکی جهت خاتمه بخشیدن به جنگ یمن هستیم.
در بیانیه مذکور آمده است: موضع عراق روی میز مذاکره تمامی طرف‌ها است. اوضاع یمن بر وضعیت امنیت منطقه تاثیر گذاشته است و باید اقدامی جدی برای توسعه امنیت و برقراری ثبات اتخاذ کرد.
در همین راستا، احمد عوض بن مبارک در جریان این دیدار بر لزوم عدم مداخله در امور داخلی یمن تاکید کرد چرا که به گفته وی این امر باعث وخیم‌تر شدن اوضاع و تشدید روند خشونت می‌شود.
وی در پایان مدعی شد که رویکرد دولت مستعفی یمن، دستیابی به توافق صلح و پایان یافتن نزاع و درگیری است.
یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.