تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 40233

معرفی متولی ساماندهی جزیره آشوراده/ سفر قریب الوقوع هیئت دولت به گلستان

معرفی متولی ساماندهی جزیره آشوراده/ سفر قریب الوقوع هیئت دولت به گلستان

احمد وحیدی بعدازظهر پنجشنبه ۲۷ مهرماه در حاشیه بازدید از عملیات لایروبی خلیج گرگان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان اتفاق ناراحت‌کننده و غمباری در حوزه محیط زیست بود که علاوه بر خسارات زیست محیطی، اشتغال مردم منطقه را نیز به خطر انداخته بود. وی با اشاره به دستور

احمد وحیدی بعدازظهر پنجشنبه ۲۷ مهرماه در حاشیه بازدید از عملیات لایروبی خلیج گرگان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان اتفاق ناراحت‌کننده و غمباری در حوزه محیط زیست بود که علاوه بر خسارات زیست محیطی، اشتغال مردم منطقه را نیز به خطر انداخته بود.
وی با اشاره به دستور صریح رییس جمهور برای علاج بخشی خلیج گرگان بیان کرد: پس از سفر اول رییس جمهور به استان گلستان با بسیج همگانی و تلاش قرارگاه خاتم الانبیا در استان گلستان گامهای موثری در راستای لایروبی برداشته شده است.
وزیر کشور تاکید کرد: تغذیه مصنوعی، پمپاژ آب و دیگر اقدامات لازم به عنوان یک بسته برای سفر دوم ریاست محترم جمهور تعریف شده است و در سفر قریب الوقوع هیئت دولت به گلستان به آن پرداخته خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت بزرگ جزیره آشوراده در جذب گردشگر تصریح کرد: جزیره آشوراده پتانسیل بزرگ جذب گردشگر و توسعه منطقه است و باید استاندار گلستان هرچه سریعتر دستگاه متولی برای ساماندهی جزیره آشوراده معرفی کند تا با رعایت مقررات زیست محیطی روند توسعه جزیزه را پیگیری کند.
وحیدی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تسریع در روند لایروبی کانال خلیج گرگان خبر داد و افزود: فاز نخست احیای خلیج گرگان که لایروبی کانال‌های منتهی به دریای خزر است، تا ماه آینده به اتمام می‌رسد.
وزیر کشور با توجه به سیلاب خیز بود استان گلستان بر بر ضرورت توجه به لایروبی رودخانه‌های استان و اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای لایروبی رودخانه های گلستان اختصاص خواهد یافت.
به‌ گزارش ایسنا، احمد وحیدی صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد بازدید و افتتاح متمرکز فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان، دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان و برگزاری جلسه با مسئولان استان از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.