تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 36137

ضرورت حمایت بیمه ها از تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی

ضرورت حمایت بیمه ها از تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، امروزه با پیشرفت پر شتاب علم و فناوری، لوازم و تجهیزات پزشکی در امر تشخیص، پیشگیری، درمان یا پایش بیماری‌ها و ارتقا سطح سلامت جامعه، جایگاه ویژه ای یافته و تأثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر سلامت جامعه دارد. ضمن اینکه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، امروزه با پیشرفت پر شتاب علم و فناوری، لوازم و تجهیزات پزشکی در امر تشخیص، پیشگیری، درمان یا پایش بیماری‌ها و ارتقا سطح سلامت جامعه، جایگاه ویژه ای یافته و تأثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر سلامت جامعه دارد. ضمن اینکه همواره تهیه و تأمین آن نیز یکی از چالش‌های مهم متولیان سلامت کشور بوده و سازمان‌های بیمه گر نیز به عنوان تأمین کننده بخش عمده هزینه لوازم و ملزومات مصرفی مورد نیاز بیماران، ارتباط تنگاتنگی با حوزه سلامت در جامعه دارند.
در این میان سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه گر پایه با جمعیت تحت پوشش نزدیک به ۴۵ میلیون نفر، به منظور یکسان سازی تعهدات و پرداخت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی و ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان‌های بیمه گر پایه و سازمان غذا و دارو، اقدام به برگزاری نشستی با حضور معاونین، مدیران درمان و کارشناسان سازمان‌های بیمه گر پایه، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در محل سازمان بیمه سلامت نمود.
در این نشست، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، ضمن تاکید بر اهمیت و نقش تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت جامعه، به چالش‌ها و مشکلات موجود در این حوزه اشاره نمود.
همچنین در این نشست مدیران در خصوص چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی بحث و تبادل نظر نموده و جهت حمایت از بیمه شدگان، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیماران، نظارت مستمر بر ارائه دهندگان خدمت، تعهدات و پرداخت سازمان‌های بیمه گر در حوزه تجهیزات پزشکی بحث‌ها و گفت گوهایی به عمل آمد.
از سوی دیگر تاکید شد مشکلات تأمین کنندگان کالا احصاء و در زنجیره تأمین و عرضه مرتفع گردد، با توجه به تغییرات سیاست‌های ارزی در حوزه تجهیزات پزشکی سازمان‌های بیمه گر با کمک سازمان برنامه و بودجه اقدام به تأمین منابع مالی نمایند.
لازم به ذکر است جهت ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان و افزایش پوشش بیمه‌ای تجهیزات پزشکی پیشنهاد شد، ۵۸ قلم از تجهیزات پزشکی جدید پس از بررسی در دبیرخانه شورای عالی بیمه و طی فرآیند قانونی تحت پوشش سازمان‌های بیمه پایه قرار گیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.