تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 33272

شرکت سنگ آهن مرکزی توجه ویژه ای به محیط زیست دارد

شرکت سنگ آهن مرکزی توجه ویژه ای به محیط زیست دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، احمد طاهری، صبح روز گذشته با حضور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست که در سالن همایشهای شهرک آهنشهر بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور از صنایعی که در جهت کاهش آلاینده‌ها گام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، احمد طاهری، صبح روز گذشته با حضور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست که در سالن همایشهای شهرک آهنشهر بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور از صنایعی که در جهت کاهش آلاینده‌ها گام بر می‌دارند حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه رویکرد سازمان محیط زیست کاهش آلاینده هاست و نه دریافت عوارض گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، توجه به حوزه محیط زیست و صیانت از آن بیشتر شده است.
طاهری به تغییر نگرش در قانون گذاری هم اشاره‌ای کرد و افزود: فرصت خوبی برای صنایع فراهم شده تا هزینه‌هایی که برای کاهش آلاینده‌های خود صرف می‌کنند از میزان عوارض و مالیات آنها کسر شود.
وی اضافه کرد: همچنین هزینه‌ای که برای عوارض آلاینده‌ها اخذ می‌شود باید در راستای صیانت از محیط زیست هزینه شود و شهرداری‌ها مکلف شده اند که ۵۰ عوارض دریافتی در این حوزه را برای ساماندهی بخش محیط زیست با ذکر مصداق هزینه کنند و کار نظارت و تأیید عملکرد شهرداری‌ها بر عهده ادارات کل محیط زیست است.
طاهری در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از شرکت سنگ آهن مرکزی برای برپایی این مراسم و توجه به محیط زیست گفت: استان یزد از استان‌های ویژه کشور در حوزه صنعت و معدن است که با چالش‌های محیط زیستی طبیعی و صنعتی مواجه شده و نیاز به توجه ویژه دارد.

شرکت سنگ آهن در مسیر کاهش آلاینده‌ها
رضا نوریان، مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه موج مثبتی در جامعه برای ارتقا فرهنگ و دانش محیط زیست ایجاد شده است گفت: کشور ما در حوزه معدن، کشوری برخوردار است و در این میان استان یزد جزو استان‌های شاخص به شمار می‌رود. از سوی دیگر شهرستان بافق قدیمی ترین ذخیره گاه سنگ آهن کشور است و صنایع بزرگی در کنار آن شکل گرفته اند.
وی با بیان اینکه نمی‌توان مضرات زیست محیطی صنایع و معادن را انکار کرد افزود: با پیشرفت بشر و توسعه روز افزون انتظاراتش چاره‌ای جز توسعه صنایع و معادن وجود ندارد اما واقعیت این است که باید میزان آلودگی‌های صنایع را به حداقل رساند و راهکارهایی برای کاهش آن پیدا کرد.
نوریان تاکید کرد: در این مسیر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران قدم‌های خوبی برای کاهش آلودگی‌ها برداشته است.

افزایش اعتبارات صندوق محیط زیست برای استان یزد
در ادامه این مراسم نیکنام هوشیار، رئیس هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست کشور نیز با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی یکی از صنعت‌های بزرگ و مهم کشور است گفت: این شرکت مدیرانی فعال و مسلط به حوزه محیط زیست دارد که در جهت کسب و توسعه درآمدهای پایدار و ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش می‌کنند.
وی در توضیح فعالیت‌های صندوق ملی محیط زیست اظهار کرد: این صندوق با هدف کمک به تقلیل آلاینده‌ها، کاهش آلودگی‌ها و حمایت از صنایع برای کاستن از آلودگی‌های محیط زیستی خود از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست ایجاد شده است.
هوشیار افزود: درآمد این صندوق از منابع درآمدی دولتی، کمک‌های مردمی، هدایا و کمک‌های بین المللی و گردش سرمایه تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون صندوق محیط زیست حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای کاهش آلاینده‌ها به صنایع پرداخت کرده است گفت: به دلیل استقرار بالای صنایع در استان یزد بیشترین مبلغ یعنی حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق به صنایع استان یزد اختصاص یافته است.
هوشیار تصریح کرد: قرار است که به زودی اعتبارات استان یزد برای ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست افزایش پیدا کند.
در پایان مراسم دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست از خانواده محیط بان شهید علی اکبر قنبری زاده و حافظان محیط زیست و صنایع سبز استان یزد تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.