تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 29812

سهم ۸۸۰ نقطه حادثه خیز در وقوع ۳۰ درصد از تصادفات و تلفات ترافیکی

سهم ۸۸۰ نقطه حادثه خیز در وقوع ۳۰ درصد از تصادفات و تلفات ترافیکی

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه هفدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور فراجا که امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: کاهش تصادفات رانندگی به خصوص کاهش تصادفات مرگبار رانندگی از اولویت‌های پلیس برای نوروز ۱۴۰۲ است و جلسه امروز در همین راستا برگزار

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه هفدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور فراجا که امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: کاهش تصادفات رانندگی به خصوص کاهش تصادفات مرگبار رانندگی از اولویت‌های پلیس برای نوروز ۱۴۰۲ است و جلسه امروز در همین راستا برگزار شده تا نسبت به همفکری و هم اندیشی در این خصوص اقدام شود و ما امیدواریم که در نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.
وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در یک سال گذشته بیش از ۷۲ میلیون خدمت را به مردم ارائه کرده است، اظهار کرد: تمامی این خدمات با مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف ارائه شده که ما از تمامی آنان قدردانی و تشکر می‌کنیم. برابر قانون ۳۲ دستگاه در کاهش حوادث رانندگی و مدیریت ترافیک نقش دارند که از این میان ۸ دستگاه نقش اساسی و محوری را عهده دار هستند.
هادیانفر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال سفرهای نوروزی ۳۶ درصد افزایش داشته باشد، گفت: همانطور که پیشتر اعلام شده بود طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌ها از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
هادیانفر با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای برای پلیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در همین راستا با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم بنا داریم تا سقف سرعت برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ کیلومتر کاهش داشته باشد. متاسفانه گرچه ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ داده است؛ اما شاهد آن هستیم که ۷۵ درصد قربانیان ما مربوط به همین تصادفات است.
هادیانفر ادامه داد: در نوروز امسال، ۱۰۴۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. ما باید تلاش کنیم که این آمار امسال کاهش پیدا کند. در این میان عمده نگرانی ما بابت جاده‌های هموار و تصادفاتی که ممکن است در استان‌هایی مانند کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و … رخ دهد، است. نگرانی دیگر ما محدوده ۳۰ کیلومتری شهرهاست که حدود ۶۰ درصد از تصادفات در این نقاط رخ می‌دهد.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در مجموع و در سطح شهر و جاده ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: نقطه حادثه خیز یعنی نقاطی که چندین تصادف فوتی یا مهم در آن رخ داده باشد. از میان این نقاط ۸۸۰ نقطه حائز اهمیت است که امروز وزیر راه اعلام کرد ۲۰۰ نقطه تا پایان سال در وزارت راه اصلاح و آشکارسازی خواهد شد؛ البته ما امیدواریم که دولت منابع مالی برای انجام این امور را فراهم کند. چرا که اصلاح این ۸۸۰ نقطه سبب کاهش ۳۰ درصدی تصادفات و تلفات خواهد شد.
هادیانفر درباره جریمه خودروها و توقیف آنها به دلیل سقف جریمه در ایام نوروز نیز تصریح کرد: من تاکید کردم که هیچ کس در این ایام خودرویش به دلیل سقف جریمه توقیف نشود به خصوص در ساعات پایانی شب. اما در عین حال تاکید داریم که رانندگان حتما نسبت به پرداخت جریمه خودروی خود اقدام کنند. همچنین باید تاکید کنم که پلیس با تخلفات حادثه ساز یعنی سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، تجاوز به چپ، تجاوز از شانه خاکی و … برخورد خواهد کرد.
هادیانفر افزود: البته خودروهای دارای دستور قضایی از این موضوع مستثنی بوده و توقیف خواهند شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.