تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 30811

سند تازه‌ای از مدارک فاش شده پنتاگون؛ اتحاد روسیه و امارات علیه آمریکا و انگلیس

سند تازه‌ای از مدارک فاش شده پنتاگون؛ اتحاد روسیه و امارات علیه آمریکا و انگلیس

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی از اظهار نظر نسبت به این سند که مُهر “محرمانه” بر روی آن ثبت و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده است، خودداری کردند. دولت امارات نیز هرگونه اتهامی را مبنی بر “تعمیق روابط با افسران اطلاعات روسیه”  را “بی‌شک غلط” خواند. اما آمریکا نگرانی‌های فزاینده‌ای داشته است که امارات به

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی از اظهار نظر نسبت به این سند که مُهر “محرمانه” بر روی آن ثبت و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده است، خودداری کردند. دولت امارات نیز هرگونه اتهامی را مبنی بر “تعمیق روابط با افسران اطلاعات روسیه”  را “بی‌شک غلط” خواند.
اما آمریکا نگرانی‌های فزاینده‌ای داشته است که امارات به روسیه و مقامات این کشور اجازه “بی‌اثر کردن” تحریم‌های اعمال شده به دلیل حمله‌اش به اوکراین را بدهد.
در قسمتی از این سند که توسط آسوشیتدپرس مشاهده شده، موضوع تحقیقی در ۹ مارس تحت عنوان “روسیه/امارات متحده عربی: تعمیق روابط اطلاعاتی” ذکر شده است. مقامات آمریکایی از اظهار نظر درباره صحت این سند خودداری کردند؛ سندی که آسوشیتدپرس هم مستقلا نمی‌تواند آن را تایید کند؛ اما با این حال شبیه به سندی است که طی روزهای گذشته فاش شده است.
در این سند تازه درز یافته آمده است: مقامات سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در اواسط ماه ژانویه مدعی شدند که مقامات سرویس اطلاعات امارات و روسیه توافق کردند که با یکدیگر علیه آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا فعالیت کنند. امارات احتمالا در بحبوحه نگرانی‌های ناشی از عدم مشارکت آمریکا در منطقه، مشارکت با سرویس امنیت فدرال روسیه را به عنوان فرصتی برای تحکیم روابط رو به رشد میان ابوظبی و مسکو در نظر می‌گیرد.
هنوز مشخص نیست که آیا چنین توافقی طبق آنچه این سند شرح می‌دهد، وجود دارد یا خیر اما مقامات آمریکایی مرتبا از افزایش تجارت و توافق میان امارات و روسیه خبر می‌دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.