تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 38626

سخنگوی محمود عباس: بدون تحقق مطالبات فلسطینی‌ها صلحی در منطقه محقق نمی‌شود

سخنگوی محمود عباس: بدون تحقق مطالبات فلسطینی‌ها صلحی در منطقه محقق نمی‌شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، نبیل ابوردینه، سخنگوی این نهاد در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، این موضع رسمی فلسطین است که رهبری فلسطین تاریخی آن را تعیین کرده و به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهد آمد و کسی که جز آن فکر کند، در اشتباه است. وی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، نبیل ابوردینه، سخنگوی این نهاد در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، این موضع رسمی فلسطین است که رهبری فلسطین تاریخی آن را تعیین کرده و به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهد آمد و کسی که جز آن فکر کند، در اشتباه است.
وی تاکید کرد، صلح از فلسطین شروع می‌شود و ثبات با دستیابی ملت فلسطین به حقوق ملی مشروع خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی آغاز می‌شود و بدون آن هیچ صلح، امنیت و ثباتی در منطقه و جهان وجود نخواهد داشت.
ابوردینه گفت، ملت فلسطین از اصول ملی خود دست نخواهند کشید و سرزمین و مقدسات خود را نگه خواهند داشت و تاریخ همواره ثابت کرده است که اشغالگر هرچقدر هم طول بکشد نابود خواهد شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت، این رژیم در آستانه عادی سازی روابط با عربستان است. صلح بین این دو طرف خاورمیانه جدیدی را خواهد ساخت.
وی افزود، می‌توان تحت رهبری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به صلح با عربستان دست یافت. توافقنامه ابراهیم به نوعی به بیانگر آغاز دوره جدیدی از صلح است و اکنون رژیم صهیونیستی در آستانه پیشرفت مهم در صلح تاریخی بین خود و عربستان سعودی است.
نتانیاهو گفت، چنین صلحی راه درازی برای پایان دادن به درگیری اعراب و رژیم صهیونیستی طی خواهد کرد و سایر کشورهای عربی را به عادی سازی روابط خود با این رژیم تشویق می‌کند. همه از ثمرات توافقنامه‌های صلح با کشورهای عربی لذت می‌برند، زیرا حدود یک میلیون اسرائیلی از امارات دیدن کردند.
در همین زمینه، نتانیاهو با بیان اینکه «دایره صلح در حال گسترش است»، ابراز عقیده کرد که «سرانجام می‌توان به مسیر صلح واقعی با فلسطینی‌ها دست یافت» و در اظهاراتی بی‌اساس گفت: «فلسطینی‌ها باید بپذیرند که ملت یهود دولت داشته باشند.»
وی ضمن رد اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس مجمع که گفته بود بدون کشور فلسطین هیچ صلحی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت، گفت: ما نباید بر سر معاهدات صلح جدید با کشورهای عربی به فلسطینی‌ها حق وتو بدهیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.