تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 49479

سال حساس جواد فروغی

سال حساس جواد فروغی

به گزارش ایسنا، تیراندازی ایران در المپیک توکیو با کسب مدال طلای جواد فروغی به جمع فدراسیون‌های المپیکی پیوست و انتظارات از این رشته و جواد فروغی بالا رفت. همه روی فروغی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو طلسم المپیک را شکست و قهرمان تپانچه بادی شد حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما او تاکنون در

به گزارش ایسنا، تیراندازی ایران در المپیک توکیو با کسب مدال طلای جواد فروغی به جمع فدراسیون‌های المپیکی پیوست و انتظارات از این رشته و جواد فروغی بالا رفت. همه روی فروغی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو طلسم المپیک را شکست و قهرمان تپانچه بادی شد حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما او تاکنون در مسابقات انتخابی المپیک پاریس نتایج قابل قبولی را ثبت نکرده و نتوانسته حتی به فینال مسابقات آسیایی و جهانی راه یابد.
شاید یکی از دلایل ناکامی فروغی تغییر مربی باشد. او با درخواست خودش احمد ظفر جعفرزاده را به عنوان مربی انتخاب کرد. به گفته کارشناسان این رشته، جواد فروغی با این تصمیم کمی راه را اشتباه رفته و البته فدراسیون هم به خاطر آرامش، او را همراهی کرد و همین اشتباهات، فروغی را از کورس قهرمانی و کسب مدال دور کرد.
فروغی که در توکیو با سرمربیگری نصر اصفهانی به مدال طلا رسیده بود در سال ۱۴۰۱ با تصمیم خودش تمریناتش را زیر نظر احمد ظفرجعفرزاده شروع کرد. حضور دو مربی در تپانچه و تقسیم تیم ملی به دو گروه با انتقاد برخی از کارشناسان همراه شد. فروغی تا بعد از بازی‌های آسیایی نیز با این مربی ادامه داد اما بعد از هانگژو مجددا تمریناتش را زیر نظر محسن نصراصفهانی آغاز کرد.
او با ۴۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک‌ها لقب گرفته است. فروغی سال مهمی را پیش رو دارد و باید تمام تلاش خود را در قهرمانی جهان برزیل که آخرین فرصت باقی‌مانده توزیع سهمیه المپیک است بکار بندد تا سهمیه بگیرد. اگر او در آخرین فرصت هم نتواند موفق شود، ناکامی بزرگی برای او محسوب می‌شود.
در ادامه به بخشی از مهمترین نتایج و اتفاقات جواد فروغی در سال ۱۴۰۲ اشاره شده است.

فروش بدنه سلاح به دلیل مشکلات مالی
جواد فروغی در اوایل سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلاتی که مالی عنوان شد بخشی از قطعه یدکی سلاحش را فروخت و از عدم حمایت‌های مسئولان گلایه کرد.
پنجاه و نهمی در جام جهانی باکو
مسابقات جام جهانی تیراندازی باکو اولین مسابقه بین المللی تیم ملی در سال ۱۴۰۲ بود. در این مسابقات جواد فروغی در تپانچه بادی با رکورد ۵۷۳ در رده پنجاه و نهم ایستاد که شاید بدترین نتیجه کسب شده تیم ملی در این‌ مسابقات بود.
بیست و یکمی میکس تیمی قهرمانی جهان باکو
مسابقات قهرمانی جهان باکو دومین مسابقه‌ای بود که در آن سهمیه المپیک توزیع می‌شد که جواد فروغی به این دلیل که جزو سه نفر برتر رنکینگ ایران نبود تنها در میکس در کنار سبقت‌الهی تیر زد که آنها با رکورد ۵۷۴.۲۰ در رده بیست و یکم ایستادند.

رای نیاوردن در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی
انتخابات کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی تیراندازی در جریان مسابقات قهرمانی جهان باکو انجام شد. ۶۶۳ ورزشکار به نامزدهای کمیته ورزشکاران رای دادند و در نهایت ۶ نفر انتخاب شدند. نام جواد فروغی، قهرمان المپیک توکیو در بین کاندیداهای این انتخابات وجود داشت اما او رای نیاورد. 

پرچمداری و رتبه ۲۶ در بازی‌های آسیایی
برای بازی‌های آسیایی هانگژو جواد فروغی در حالی به عنوان پرچم دار کاروان انتخاب شد که بین سه نفر اول رنکینگ ایران قرار نداشت. به همین دلیل کمیته فنی فدراسیون تصمیم گرفت که جواد فروغی در بخش میکس تیمی رقابت کند اما کمیته برگزار کننده بازی‌های آسیایی این موضوع را قبول نکرد. در نتیجه فروغی به جای وحید گلخندان که نفر اول رنکینگ ایران بود در ماده تپانچه بادی تیر زد و با رکورد ۵۷۳.۱۵ در رده بیست و ششم ایستاد.
غیبت در قهرمانی آسیا کره
جواد فروغی در مسابقات قهرمانی آسیا کره که سومین مرحله توزیع سهمیه المپیک بود حضور نداشت.
دوازدهمی در قهرمانی آسیا جاکارتا
فروغی در چهارمین مرحله مسابقات توزیع سهمیه المپیک هم نتوانست به فینال برسد. او با رکورد ۵۷۷.۱۷ در جایگاه دوازدهم ایستاد.

ششمی در فینال برترین‌های تپانچه
فینال برترین‌های رنکینگ تپانچه و تفنگ سال ۱۴۰۲ در تعیین رنکینگ تیراندازان تاثیر داشت و قرار بود بعد از این مسابقات ترکیب تیم ملی مشخص شود. جواد فروغی که در فینال فینالیست‌ها بعد از وحید گلخندان، سید امیر میرجهانبخش، سجاد پورحسینی، امیر جوهری‌خو و محمدعلی پساویده ششم شده بود به این اردو دعوت شده است.
افت و خیز جواد فروغی در سال ۱۴۰۲:

فینال برترین های ۱۴۰۱
اول

قهرمانی جهان مصر
۳۳
۵۷۷

جام جهانی باکو
۵۹
۵۷۳

مسابقات آزاد تیراندازی
دوم

مسابقات آزاد تیراندازی
سوم

قهرمانی جهان باکو (میکس تیم)
۲۱

بازی های آسیایی هانگژو
۲۶
۵۷۳

قهرمانی آسیا کره
۱۰
۵۷۷

قهرمانی کشور
دوم

مسابقات قهرمانی آسیا جاکارتا
۱۲
۵۷۷

فینال برترین‌های ۱۴۰۲
ششم

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.