تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 33176

استراتژی جدید امنیت ملی آلمان، روسیه را “بزرگترین تهدید” برای صلح و امنیت می‌داند

استراتژی جدید امنیت ملی آلمان، روسیه را “بزرگترین تهدید” برای صلح و امنیت می‌داند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در سند منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آلمان آمده است: روسیه امروز بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه یورو آتلانتیک برای آینده قابل پیش بینی است. در این استراتژی آمده است که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین «نقطه عطفی در نظم صلح اروپا»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در سند منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آلمان آمده است: روسیه امروز بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه یورو آتلانتیک برای آینده قابل پیش بینی است.
در این استراتژی آمده است که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین «نقطه عطفی در نظم صلح اروپا» است که مستقیماً امنیت آلمان و متحدانش در ناتو را تهدید می کند.
در این سند آمده است: “نه آلمان و نه ناتو به دنبال خصومت یا رویارویی با روسیه نیستند. با این حال، در این اتحاد، ما همیشه آماده و قادر به حفاظت از حاکمیت و آزادی خود و متحدانمان هستیم.”
آلمان در گذشته اسناد سیاستگذاری در رابطه با امنیت داشته، اما ائتلاف سه جانبه اولاف شولتس صدراعظم این کشور در پیمان خود در نوامبر ۲۰۲۱  موافقت کرد که خواهان یک استراتژی جامع‌تر است.
این ایده پس از حمله روسیه به اوکراین که وضعیت بد ارتش آلمان، اتکای بیش از حد این کشور به روسیه برای انرژی و حفاظت ناکافی از زیرساخت‌های حیاتی مانند خطوط لوله گاز را آشکار کرد، فوریت جدیدی پیدا کرده است.
شولتس گفته آلمان پس از سال‌ها مقاومت در برابر درخواست‌های متحدان ناتو برای افزایش هزینه‌های دفاعی، از این پس بیش از دو درصد از تولید اقتصادی خود را برای حوزه دفاعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.