تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 2329

تصرف ۲ فرودگاه در شمال و غرب افغانستان و زندان مرکزی قندهار توسط طالبان

تصرف ۲ فرودگاه در شمال و غرب افغانستان و زندان مرکزی قندهار توسط طالبان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، طی بیانیه‌ای گفت، زندان قندهار پس از محاصره طولانی به دست طالبان افتاد و تمام زندانیان (بیش از یک هزار و ۹۰۰ زندانی) توسط طالبان آزاد شدند. طلوع نیوز به نقل از ساکنان محلی گزارش داد طالبان حملات خود را به قندهار و

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، طی بیانیه‌ای گفت، زندان قندهار پس از محاصره طولانی به دست طالبان افتاد و تمام زندانیان (بیش از یک هزار و ۹۰۰ زندانی) توسط طالبان آزاد شدند.

طلوع نیوز به نقل از ساکنان محلی گزارش داد طالبان حملات خود را به قندهار و ولایت همجوار (ارزگان) افزایش داده‌اند.

سخنگوی طالبان گفت: “زندان مرکزی شهر قندهار پس از محاصر دراز مدت عصر امروز به شکل کامل تصرف شد. صدها تن زندانیان آزادشدند و به مکان امن انتقال داده شدند.”

او همچنین مدعی شد، جنگجویان طالبان توانستند فرودگاه شبرغان در ولایت جوزجان در شمال را به تصرف خود درآورند و تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی به جا بگذارند.

مجاهد همچنین در توییت دیگری اضافه کرد: فرودگاه فراه در غرب این کشور نیز بعد از فرار نیروهای افغان به دست ما افتاد و نیروهای ما وارد فرودگاه شدند و این فرودگاه به طور کامل به تصرف نیروهای ما درآمده است.

طالبان تاکنون بر ۹ مرکز ولایت تسلط یافته است.

این درحالیست که مقام‌‎های محلی می‌گویند که یک خودروی بمبگذاری شده را صبح امروز پیش از آن‌که ساختمان فرماندهی پلیس را هدف قرار دهد، ازبین بردند و در این رویداد به کسی آسیب نرسید.

همزمان طالبان بر بخش‌هایی از شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان، نیز حمله کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.