تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 40801

۲ تیم‌ملی در انتظار گلفرها

۲ تیم‌ملی در انتظار گلفرها

به گزارش ایسنا، مسابقات گلف قهرمانی مردان کشور یکم تا چهارم مهرماه سال جاری در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و نفرات برتر این دور از مسابقات مشخص شدند؛ در پایان این رقابت‌ها و در بخش انفرادی، سجاد کرم‌پور از استان خوزستان با امتیاز ۱۴۷ مقام اول را کسب کرد و سعید

به گزارش ایسنا، مسابقات گلف قهرمانی مردان کشور یکم تا چهارم مهرماه سال جاری در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و نفرات برتر این دور از مسابقات مشخص شدند؛ در پایان این رقابت‌ها و در بخش انفرادی، سجاد کرم‌پور از استان خوزستان با امتیاز ۱۴۷ مقام اول را کسب کرد و سعید براتی از خوزستان با امتیاز ۱۵۴ مقام دوم و حمیدرضا شینی از خوزستان با امتیاز ۱۵۴ مقام سوم انفرادی را کسب کردند.
حسن کریمیان، سرمربی تیم‌های ملی گلف مردان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از مسابقات مهم فدراسیون گلف، رقابت‌های قهرمانی کشور است و در این دوره ۹۰ شرکت کننده حضور داشتند که نسبت به سال‌های گذشته حدود ۳۰ نفر افزایش داشت، اظهار کرد: هر سال بین ۵۰ تا ۶۰ بازیکن در رقابت‌های کشوری شرکت می‌کردند اما در سال جاری ۹۰ بازیکن در این رقابت‌ها حضور داشت.
وی ادامه داد: در تمام کشورهای دنیا زمین گلف از ۱۸ میدان بازی برخوردار است و به گونه‌ای است که بازی گروه‌ها با یکدیگر دچار تداخل نمی‌شود. از آن‌جا که زمین گلف مجموعه انقلاب دارای ۱۳ میدان بازی است و باید برخی از میدان‌ها دوباره تکرار شود، نیازمند یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق بود تا گروه‌ها و تیم‌ها بتوانند بدون تداخل با یکدیگر طی شش تا هفت ساعت زمان رقابت خود را به سرانجام برسانند.
سرمربی تیم‌های ملی گلف مردان با بیان اینکه قرار بر این است تا تیم ملی الف و ب تشکیل شود، اعلام کرد: همچنین چند اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد که ملاک گزینش و انتخاب ما علاوه بر کسب رتبه کشوری، مجموع عملکرد بازیکنان در این اردوها است. تیم الف در رقابت‌ها و تورنمنت‌های اصلی جهانی و آسیایی برای کسب رنکینگ حضور خواهد داشت. در کنار این نیز تیم ملی ب به رقابت‌های دوستانه اعزام می‌شود تا بتواند برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی تجربه لازم را کسب کرده باشد.
کریمیان ادامه داد: گروه تیم ملی ب نیز در اردو، تمرینات خود را انجام می‌دهد تا از آمادگی برخوردار باشد. در صورتی که قرار باشد همزمان در دو تورنمنت و رقابت، تیم‌های ملی ایران حضور داشته باشند تیم ملی ب نیز به مسابقات اعزام می‌شود. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که جابجایی در گروه ب و الف وجود دارد. یعنی اگر ورزشکاری بتواند در اردو خود را ثابت کند و امتیازهای بالایی را به ثبت برساند اگر در گروه ب باشد بدون شک به گروه الف تیم ملی وارد خواهد شد. این مهم انگیزه مناسبی را برای همه اعضای شرکت کننده در اردوی تیم ملی فراهم می‌کند تا بتوانند خود را به خوبی ثابت کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.