تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 46318

رکود در منطقه یورو کاهش یافت

رکود در منطقه یورو کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، اکثر زیرشاخص‌ها در محدوده انقباض باقی مانده‌اند و رکود فعالیت کارخانه‌های منطقه یورو برای سومین ماه در ژانویه کاهش یافت. شاخص نهایی مدیران خرید یورو در ژانویه از ۴۴.۴ دسامبر به ۴۶.۶ صعود کرد که با برآورد اولیه مطابقت داشت اما همچنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، اکثر زیرشاخص‌ها در محدوده انقباض باقی مانده‌اند و رکود فعالیت کارخانه‌های منطقه یورو برای سومین ماه در ژانویه کاهش یافت. شاخص نهایی مدیران خرید یورو در ژانویه از ۴۴.۴ دسامبر به ۴۶.۶ صعود کرد که با برآورد اولیه مطابقت داشت اما همچنان زیر مرز ۵۰ است که رشد فعالیت را از انقباض جدا می‌کند.
سیروس دلا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ گفت: شاخص مدیران خرید سه ماه متوالی افزایش داشته است. تقریباً همه زیرشاخص‌ها در جهت مثبت حرکت کردند، در حالی که شاخص‌هایی که قیمت‌گذاری را پوشش می‌دادند، نشان دادند که فشارهای تورمی ممکن است در ماه گذشته ضعیف شده باشد. این احتمالاً مورد استقبال سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا قرار خواهد گرفت که هفته گذشته نرخ بهره را در بالاترین حد خود قرار دادند و تعهد خود را برای مبارزه با تورم تأیید کردند.
بر اساس گزارش رویترز، با توجه به اینکه اوضاع در مسیر درستی پیش می‌رود، خوش‌بینی نسبت به سال پیش رو به بالاترین حد خود از آوریل رسیده است. شاخص تولید آتی از ۵۵.۸ به ۵۷.۱ افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.